Stelkrampvaccin

E

Egonson

Efter att man har grundvaccinerat mot stelkramp, hur ofta vaccinerar man sen då?
Läste i en artikel i Ridsport idag, något om var 5:e år. Är det verkligen så sällan :confused:

Sv: Stelkrampvaccin

Man brukar ju ge en booster dvs påfyllning vid behov om hästen fått en större sårskada.

Okej. Så man brukar grundvaccinera, sen bara ge vid större skada :confused: Eller har jag fattat helt fel nu?

Ja det var vad min mamma sa också.. Men jag var/är osäker så därför undrade jag här.

Upp! Vill gärna höra om någon annan har någon annan "teori".

Jag har alltid hört var tredje år men häromdagen läste jag apotekets hälsoråd för häst där det stod var femte år. Jag kör i allafall på vart tredje år.

Då kör vi på det, var tredje år. Tack :bow:

Japp, Var tredje år... Vart femte har jag aldrig hört

Beror på vilken veterinär man frågar. En del säger vart 3:e år, andra tycker att det räcker med vart 5:e.

Och hur länge sedan var det ni vaccinerade er själva?

Hmm, för egen del 25-30 år sådär... :o

Liknande trådar

IT & mobiler Mitt bibliotek har gått över till libby och jag fattar verkligen inte var jag ska trycka eller göra inställningar för att kunna ladda...
Svar
0
· Visningar
152
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 754
Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 969
Senast: AI62
·
Skola & Jobb Hur elaka nollningar har ni på era skolor och vilka är de elakaste ni har varit med om? Läste på Aftonbladet att på en skola där får man...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?