Stel i bakdelen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rubensmatte
  • Startdatum Startdatum
R

Rubensmatte

Mitt sto har blivit väldigt stel i sin bakdel. Hon är dräktigt och går nu in i 7:e månaden. Hon går även ganska långsamt. Jag har tatt av henne bakskorna men det var för kanske två-tre skoningar sedan.

Är detta normalt?

Vore tacksam om ngn kunde hjälpa mig med detta, blir lite fundersam!

Det låter ju inte att det är som det ska, jag tycker du ska kontakta en veterinär

Även hästar kan få liknande foglossning. Det innebär samma som för människor: att bäckenet börjar anpassa sig till att en fölunge ska kunna passera där genom. Fogarna i bäckenet blir då mjukare och detta kan orsaka viss smärta. Ta det lugnt med riden motion så länge hon verkar ha det besvärligt, men gå gärna ut och gå med henne.

Hej
Mitt sto blev lite vinglig i bakdelen, Hon hade svårt att gå nerför. Men allt gick bra med henne. Men vi promenerade bara med henne det sista. Men hon visade dessa symtom när vi började rida igen.Så vi fick ta det mycket varsamt.
Bygga muskler. Nu är hon bra . :banana:

Tack för era svar. Lyckligtvis tycker jag att hon blivit bättre! Rider henne dock inte. Tänkte bara att hon skulle gå barbacka skritturer alt. promenader när isen försvunnit fram tills fölis kommer!
:)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 186
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 144
Senast: ameo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 183
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2