Stel i bakdelen

Ricco

Trådstartare
Hej! Mitt dressyrhalvblod på 15 år har blivit lite stel i bakdelen. Märkte det tidigare idag då vi galopperade. Hans bättre sida kändes nästan sämre än hans högra. Han fattade lydigt galopp och var inte ''seg'' (som han ibland kan vara på plan) utan verkade stel och var lika i terrängen. Kan det vara att någon kota/sena är i kläm?

Sv: Stel i bakdelen

Förmodligen. Det kan också vara så att han har ont någonstans. Jag skulle kolla upp hästen hos en kiropraktor som är vettig, som kan hänvisa till veterinär om det inte sitter i muskler/leder osv.

Sv: Stel i bakdelen

Han galopperade idag i hagen, verkar inte som om han skulle ha ont. Han ömmar inte heller. Masserade in liniment med arnika vid korset igår kväll, ska
snart ut och rida så få se om det har hjälpt alls. Tänkte testa att smörja in ett par dagar men skall nog ringa till en kiropraktiker. Tack för svaret. :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 883
Senast: lirco11
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 789
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 590
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka