Stel i bakdelen!

Kicki_83

Trådstartare
Min pålle har blivit stel i rumpan :(
Hade hovis/massören ute nu i kväll för jag trodde han hade stengallor igen men inga sådana hittade hovis. Han hittade att han var stel runt höftkulan och svansen området.

Har haft på liniment och skrittade honom lite syntes då att han mjukade upp sej lite grann.

Så har nå bra tips på hur jag får honom ostel i sin lilla rumpa?

Sv: Stel i bakdelen!

Det var en bra fråga....kommer inte i håg ska kolla på det nu när jag åker till stallet!

okej för värmande liniment mjukar ju upp mer och ökar blodcirkulationen:)
jag andvänder värmande liniment på min travare då han är väldigt spänd och stel,har andvänt det knappt en vecka och vilken skillnad:eek::p
tänker jag inte sluta med i första taget:)

Okej...är det inte värmande så ska jag skaffa det och hoppas det har lika effekt på min som på din :)

Jopp det var värmande.

I dag gick han mycket bättre efter att han fått röra på sej lite. Strechade honom lite efteråt också...se hur han ser ute i morgon nu då...

okej så bra då:)
hoppas det biter på din med:)
andvänder du liniment varje dag eller bara ibland?
jag andvänder liniment på min efter varje dag över hela hästen (där alla muskler finns så att säga):)

Senast ändrad:

sen hur du kan få honom mjuk så är det väldigt viktigt med uppvärmingen låt det ta minst 20min och kör lite lösgörande(slutor är bra)åttvolter,små volter,serpentiner.
en bra övning min tränare visade mig för ett tag sedan va att om man t ex rider på en volt och gör man den i skritt gör man halt någonstands på varje sida och så fort hästen stannat kör du igång igen och funkar bättre i trav tycker jag och då gör man likadant fast man saktar av ett par steg på varje sida av volten och sedan trav så fort man saktat av (man hinner knappt sakta av innan man ska igång igen)går även att göra ute i skogen såklart:)vid varje träd eller så.men tänk påatt uppvärmingen är otroligt viktigt,du kan ju värma upp ute i skogen dte gör alltid jag för att det inte ska bli för länge och tråkigt i paddocken:)

Just nu har jag bara använt linimentet i onsdags. I går gick han direkt ut i hagen efter motion så det glömdes bort.
Men i dag ska jag nog smörja rumpan lite på honom :)

Ja de där tipsen ska testat antagligen redan i dag när vi ger oss ut på en tur över åkrarna :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 892
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 040
Senast: Nahar
·
Träning Nu skulle jag behöva alla era bästa tips. Har börjat rida ett sto som är den stelaste häst jag någonsin mött. Nu talar vi 10 år av fel...
2
Svar
23
· Visningar
3 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka