S
sanna____
Hej!
Min häst är stel i bakbenen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra
Är det ngn som har ngt tipps?
Min häst är stel i bakbenen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Min häst är stel i bakbenen och jag vet inte riktigt vad jag ska göraÄr det ngn som har ngt tipps?
Är det den äldre hästen kan det kanske vara fråga om spatt eller liknande. Det bästa du kan göra är att låta en veterinär titta på det och ställa diagnos. Det kan också vara ett ålderstecken. Många hästar blir stela med åren utan att de mår så hemskt dåligt av det. Man får bara tänka sig för och acceptera att hästen behöver lång tid på sig för att värma upp osv. Men som sagt, låt veterinären titta på hästen först, lycka till!
Hej!
Min häst är stel i bakbenen och jag vet inte riktigt vad jag ska göraÄr det ngn som har ngt tipps?
alla hästa bör skrittas fram minst 300min innan man börjar arbeta den
Oj, det var länge![]()
![]()
Skämt åsido. Men vad räknar man som värma upp?
Oj, det var länge![]()
![]()
Skämt åsido. Men vad räknar man som värma upp?
Enligt mina lärare i hästämnen så innebär det uppvärmning i alla gångarter. men inget kraftigt jobb så att säja. bara en liten koll att allt fungerar =)
Dom säjer dock ca 20 min +.
Jag själv skrittar väl fram 10-15 min innan jag börjar med traven.
Han är lite stel i båda. Jag vet inte riktigt om det är värre i ngt men jag märker inte av det så mkt förrutom när jag tar hovarna så håller han emot ganska så mkt. Men jag brukar stretcha han ben efter varje ridtur och jag tkr faktiskt att han blir lite bättre då.Hej!
âr den lika stel i båda bak? värre i något värv?