stel häst

panzy

Trådstartare
min pålle harblivit konstigt stel... han är liksom stel i hela frampartiet och trippar med frambenen. han är inte dirket halt, men vill absolut inte gå framåt, sakta lunk är ok men ej ordentlig skritt...

Nån som har nån idé om vad det kan va??? Han verkar liksom inte ha ont utan han springer och busar som vanligt i hagen men så fort jag tar ut honom så börjar han vara ovillig till att gå... det är inte sadeln, för han var sån när jag longerade också...

Kan vara en hel massa.... Fång, kotledsinflammation, överansträngd bogmuskulatur... Jag skulle nog kolla upp hästen på klinik om jag vore du! Om hästen har ont i båda frambenen, så haltar den inte, den får bara ett kort och stumt steg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 177
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: valley
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar