Stel häst

J

Josse88

Funderar lite hur jag ska göra med min häst. Har köpt ett varmblod som är 3år och hon slog sig vid transporteringen ifrån förra ägaren. Hon fick några sår på bakbenen som läker bra men hon är fortfarande stel i ena bakbenet. Inget halt utan bara stel vill dock inte lyfta hoven när vi ska kratsa. Undrar om någon har några tips på hur jag ska få henne mjuk igen eller om det är vila som gäller??? Har longerat henne lite och hon travar bra men stelt. Springer runt i hagen utan några bekymmer.

Tacksam för alla tips

Sv: Stel häst

Har trianglat och bett moderator flytta tråden till hästvård så att du kanske får andra svar från de som kan mer än mig men jag tycker du konsulterar vet. åtminstone över telefon.
Lycka till, och välkommen hit :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 795
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 522
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 259
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden