stel eller har hon ont?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare APOLONIA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 760
A

APOLONIA

heeeej ! :D
När jag ska byta galopp från höger till vänster så har hon svårt att byta med bakbenet men byter alltid med fram , och igår när hon skoddes va hon bara jobbig på sitt vänster bak. Kan de vara för att hon har ont eller är lite stelare i de benet? Nån som har samma problem? och vad ska man göra åt de? tacksam för svar ! :D:D:D:D

Sv: stel eller har hon ont?

glömde skriva att de är bara när jag ska byta galopp hon har inte svårt att fatta vänster galopp med bak .

är ju svårt att säga vad de är, vad säger tränaren om de? om du har någon? annars är de nog bäst att skaffa en för att få hästen att arbeta rätt och då kommer nog hästen göra bytena rätt också.

kan ju bara vara stel ? hon haltar inte annars, misstänker du att hon bara är stel kan du ju ta ut en ET eller massör.

Du har nu observerat att någon inte är som det ska och är man då en seriös hästägare så kollar man upp sin häst, alternativt iaf pratar med en veterinär på klinik om de symtom du upptäckt.
Vore det jag skulle jag absolut åkt in på klinik för utredning. Är det inget fel på hästen så var glad för det och är det något fel så var glad att det upptäcks i tid isåfall.
Väntar du och problemet kvarstår så kan du med otur ha en halt häst så småningom som inte går att få i stridbart skick igen. Det vill du garanterat inte.

tror nästan också de beror på att hon är stel ;)
tack för alla svar ! :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
3 868
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 151
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 765
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
926
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka