K
Karolina_91
hej ja har nu en fundering och behöver lite hjälp har en 05a som har börjat stegra och så. det hela började med när min medryttare var ute och red och mötte en 4-hjuling då hästen reste sig så ryttaren ramlade av. hon hoppade dock upp igen och red hem men nu har hon börjat resa sig allt oftare. tror inte det beror på utrustningen då ja rider henne i ridhus och då finns det inga tendenser till stegring. men hon reser sig flera gånger då ja rider ut hon reser sig högt så man e glad att hon inte slår runt men ja har börjat dra ner henne så hon snurrar så hon inte klarar att resa sig mera. det blir värre när man skall trava skritten funkar oftast. Jag har börjat gå med henne med tanke på att ja inte vill skada mig själv samt hästen. det har gått jätte bra i skritten men så skulle ja springa brevis när hon travar och då reser hon sig. Kan det vara underlaget ´på grusvägen? för hårt? finns det någon som har ett bra förslag så kan ni väl komma med det? skall bara säga att när ja gick med henne så hade hon bara grimma och grimskaf och att tänderna e kollade!
men är tacksam för svar!! mvh Karolina
men är tacksam för svar!! mvh Karolina