Tänker att det finns rätt många här som har/haft problem med ångest i olika former. Jag har ganska mycket problem med min mage, vilket ger illamående vilket i sin tur triggar ångesten. När jag börjar må illa blir jag först rädd för att kräkas, vilket ger ett lätt ångestpåslag, som gör att jag mår mer illa, som då ger mig nära nog dödsångest och jag tror jag ska dö plågsamt i cancer varpå jag skakar, svettas och gråter. För stunden mår jag ganska bra och när jag skriver detta känner jag mig bara helt rubbad, men mitt i ångestcirkeln finns ingen rationalitet. När jag mår bra fysiskt kan jag hantera detta betydligt bättre, det är just när jag mår fysiskt dåligt som jag snabbt ramlar ner i ett mörker av misslyckande och annalkande död.
Så hur gör ni för att försöka stävja ångest? Något sätt ni tänker på? Medicin? Ska till läkare för magen på onsdag och tänkte förstås ta upp detta också. Har verkligen dragit mig för ångestdämpande medicin men det har varit för många nätter nu som jag haft mina ångestattacker och jag börjar tröttna på att jag inte riktigt fungerar som människa.
Snälla, tips någon?