Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hört 17 år (ryktet som Boj sa)
Se inte så många rid hästar som är ut och rida oavsätt åldern.
Vi har i stallet en 24-årig gammal fd ridskolehäst som rids regelbundet trots tuppspatt och patella.
Jag har hört 17 år (ryktet som Boj sa)
Se inte så många rid hästar som är ut och rida oavsätt åldern.
Har avlivat två med pass, inget av de begärdes in av föreningen. Eller någon annan. Naturligtvis ville de som avlivade se passen men det är också allt.
Men det beror på att du själv ska rapportera in avlivning samt skicka in passet till utfärdande rasförening.
Ja, jag vet att de är exempel på kallblodshästar.fjord, ardenar, nordsvensk, halfling komma under typ kallblod.
Någon här som vet vad "svenskt kallblod" är för något?
Nu när hästpass är obligatoriska och omhändertas när en häst avlivas kan det säkert gå att få tag i sannare siffror.
Sorry har aldrig sagt/skrivit något sådant, du måste ha förväxlat mig med någon annan.
Boj med en gammelman på 27 år som rids normalt utan restriktioner.
Ja, jag vet att de är exempel på kallblodshästar.
Men i jämförelsen var "svenska kallblod" ställda mot SWB. De raser du räknar upp är ju inte särskilt enhetliga.
Min poäng var ungefär det du illustrerar: i samlingsnamnet "svenska kallblod" kan nästan vad som helst ingå och det försöker man alltså jämföra med SWB.
I grund och botten var det en ganska dålig uppsats, vilket till stor del beror på att det verkar finnas oerhört lite forskning på området. Ganska luddig frågeställning, och ganska pretentiöst att dra slutsatser utifrån tillgängligt material. Enda korrekta slutsatsen var ju att mer forskning behövs för att kunna uttala sig.
Det är knappast överraskande att majoriteten av SWB "slås ut" pga problem i rörelseapparaten.
Lynnesfelen hos kallbloden kan möjligen förklaras med att de är starkare i psyket och kanske därför lite svårare vid hantering???