Starttider

M

marija

Tänk om man kunde komma på något som gjorde att man slapp starta ena klassen klockan 11,00 och andra klassen klockan 17,30.
Detta är en ponnytävling och frågan är om man inte skulle kunna ha tex kat. B först båda klasserna och sen kat.C och sen kat. D...¨

Går visst inte ser att det är för några kat. B så de slås i hop med kat. C. hmm. MEN visst borde det gå att göra något?
Sen måste det ju vara samma domare som dömmer samma kat, i samma klass:crazy:

Både ryttare och häst mår ju inte bra av all denna väntan, alla har ju inte så nära så att de kan åka hem.
Har du nån bra lösning?
Marija

Sv: Starttider

Tjaa..man kan ju göra som min klubb verkat tänkt att göra inför morgondagens tävling. Köra på dubbla banor, börja två klasser exakt samtidigt på de olika banorna och ha nästan exakt samma startordning i båda klasserna.:smirk:

Väntetiden slipper man definitivt, istället blir problemet hur man ska hinna ta sig ut från den ena banan innan man ska in till nästa...:cool:

Hur många starter är det per kategori och klass?

Kan man inte ha först B och C:s båda klasser, och sen kat.D då?

Senast ändrad:

Megasus; det är 4 B-ponnyer i LB:1,
4 C-ponnyer alltså ihopslagna med D-ponnyerna som är 19 st

Kat B 2 st i La:1 ihopslaget med 2Cponnyer
Kat D LA:1 14 st,
Det skulle funka om det inte var så lite B och C ponnyer, för då skulle man kunna köra KATB och Kat C innan. Men nu är det som det är tyvärr.
De har nog inte så att de kan köra 2 banor samtidigt:(
Marija

o jag som tycker det är bra att ha långt mellan starterna:angel: . DÅ hinner både jag och hästen äta i lugn och ro, kolla när andra ryttare rider, kolla programmet, ladda om och vill man så kan man ju gå ut o gå lite med hästen så att den inte behöver stå stilla hela tiden.

Håller med! Visst ena klassen 11 o andra 17.30 är kanske väl mycket, men jag har gärna typ 3 h emellan. Min ponny går som sämst ifall hon inte har fått vara inne o vila i transporten emellan. Hon tycker om att stå där:)

Såg i startlistorna att du också skulle till Dagstorp förresten:)

Jag håller med om att det är skönt med 3 max 4timmar tills nästa start men här får dottern och ponnyn vänta 5,5 timme och det är lite väl länge:crazy: men det funkar det vet vi sen tidigare, som sagt får man ut och leda ponnyn så den inte dör av tristess i transporten;)
Marija

Liknande trådar

Tävling Vad tycker ni om att man fr.om. 2015 ska höja ponnyåldern till 20 år för C- och D-ponny, och sedan införa ålderskategorierna <16 år och...
Svar
19
· Visningar
2 952
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny här på bukefalos så jag kanske inte gör alla rätt. Om mitt inlägg ligger i fel forum så får ni gärna flytta det...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Ioxia
·
Katthälsa Kommentarer om att kattorna borde kastreras kan hoppas över, tid är bokad och bra hem är ordnat till de bebbarna jag själv inte ska...
Svar
1
· Visningar
1 191
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Jag har valt att posta den här tråden anonymt, då det är känsliga saker, och det kommer dessutom förmodligen bli långt, men jag behöver...
Svar
10
· Visningar
3 627
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka