Startfälttävlan?

Sv: Startfälttävlan?

Att avla in lite katt hade ju bara gjort korsningen ännu mer spännande! Synd att han är kastrerad, nu får de väl bara nöja sig med att bli BFF's :angel:

Nova; det kanske räcker med en katt i startfälttävlan? Jämförbart med grönt kort.

Eftersom du hade så vackra naglar så får du dispens för katt i startfälttävlan!:D

*hukar mig för alla påhopp eftersom varenda kotte som rider FT har hund...*

*hukar mig för alla påhopp eftersom varenda kotte som rider FT har hund...*

Ajdå, det här var en aspekt av fälttävlan som jag helt missat. :crazy: Räcker det om den som rider min häst har hund eller måste ägaren ha hund?

Kanske kan jag lura i folk att det här är en hund? :idea:

8565113.jpg

Alternativt så kanske jag kan låna en hund just till själva tävlingen? :confused:

Tja... det sägs ju att man inte kan lära gamla hundar sitta, frågan är om man kan få gamla kaniner promenera. :rofl: Hon är ju ändå 6 ½ år gammal. :p

En sån oemotståndligt söt lurv-kanin får också dispens men akta dig för katten och hundarna på tävlingarna!:eek::D

Så nu är det officiellt, till startfälttävlan krävs:
1 st hund eller
1 st katt eller
1 st lurv-kanin eller möjligtvis
1 st sambo om dom är av manligt slag så brukar det funka lika bra (eller dåligt) som mascot som ovanstående!!!

/Nej jag är ingen kvinnosaks kämpe.....:angel:

Känner mig garderad med två katter och en hund (och fem hästar).

Men sambo/särbo/pojkvän/mansfolk är det ont om... kan tyckas att med det antalet husdjur är det konstigt att karlarna vänder i dörren? :confused: Tycker dom inte om djur? För mig är det i alla fall inte fel på!! :angel:

Borde ju nästan stå starkt jag då;
2 hundar (typ ngt större)
2 katter (typ hybrid)
1 sambo (typ mental förberedare)
och så har jag ju min alldeles egna lilla maskot på snart 8 mnd och 9 kg :D

Känner mig garderad med två katter och en hund (och fem hästar).

Men sambo/särbo/pojkvän/mansfolk är det ont om... kan tyckas att med det antalet husdjur är det konstigt att karlarna vänder i dörren? :confused: Tycker dom inte om djur? För mig är det i alla fall inte fel på!! :angel:

Hmm, husdjur skrämmer nog bara bort mesproppar. De riktiga männen stannar ändå :D (Och tycker dessutom att hundar och katter är myspys. Hästarna är fortfarande lite stora men ponnyer i allmänhet och ponnyföl i synnerhet funkar prima :love: )

Du har nog bara haft otur när det gäller konstruktionen på mansfolket :banana:

Kan infomera om att Örebro Fältrittklubb planerar en startfälttävlan i juli och Segersjö har en i samband med Segersjödagarna 29:e Augusti!

Det är den jag spanat in =) Fast nu lutar det åt att jag hellre rider distans 7/8 istället, tycker det blir lite nära inpå med båda... får ju tänka på att hästapållan numera räknas som tant (fyller 21 i morgon :bump:)

Ja eftersom jag har fått höra några gånger att jag är ett "maskrosbarn" så måste jag ju göra skäl för mitt smeknamn.

Nu är jag på gång igen...(jag undrar hur många avåkningar det kommer krävas innan jag till slut ger upp...)

Efter senaste avåket har pålleplutt tagit det lugnt, nu har vi börjat träna lite mer igen och 19e är det veterinärbesiktning. Hon känns fräsch men jag vill ändå kolla henne...gumman är ju 20 bast! ;)

Så nu har jag iaf anmält mig till Segersjös startfälttävlan!!! :)

ska åka till sämsholm den 18 juli
skulle vilja åka till Segersjös startfälttävlan men
har SM i tonerspel den helgen

*KL*
Ni som anmält till Segersjö, har ni fått ngn bekräftelse på anmälan??
Har inte fått det och börjar oroa mig för att den inte kommit fram...

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 500
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka