Startfälttävlan?

Sv: Startfälttävlan?

Ja, allt var liksom så glatt, positivt och välvilligt, de ville ju verkligen att alla skulle klara sig genom banan, så sött! :love:

Och det gick jättebra för _underbarn_ älgen var lite tveksam till att ta sig genom vattnet och krävde lite övertalning, men det var ju ändå första gången som hon testade något sådant och utöver det så skötte hon sig klanderfritt :)

AHA! Tösen med dom gröna fingrarna ger sig till känna!:devil:

Haha, så det la du märke till :D Vilken söt vovve du har förresten :)

Ha ha om fio inte jobbade nu så skulle hon ha svarat dig att: Nova lägger märke till ALLT, speciellt det man inte vill att hon ska se....:cool:

Jag tyckte din gröna naglar var superhäftiga men än roligare var ju att du blev så tänd på startfälttävlan!:bump: Hoppas att få se dig ute till hösten.

Kajsa, min hund, är precis som jag...hon ser så snäll o beskedlig ut men attan var vass hon är!:devil:

31126043.jpg

Senast ändrad:

Ehm, just nu känns nog hösten lite för snart :angel: inspirerad av dagens event så tänkte jag att jag åtminstonde skulle ta hoppsadeln på min skogstur istället för dressyrsadeln som jag ALLTID rider i annars. Det blev lite problematiskt redan när jag skulle kravla mig upp, var ju uppenbarligen hemskt mkt besvärligare att pricka foten in i stigbygeln när det inte var långa dressyrläder, så jag välte både pallen och mig själv :D:rofl:

(resten av turen gick lite bättre, travade åtminstonde genom vattensamlingar och hoppade över några trädgrenar som låg i en hög på vägkanten, det är värsta grejen för att vara jag :angel:)

ha ha ha skrattar så jag nästan tappar datorn när jag såg dig för mitt inre öga, vildsint kämpandes för att komma upp o då välter pallen...

:rofl::rofl:

Sorry, men det var så kul...sedär, det var väl inte så farligt att hoppa lite vatten o lite ris? fortsätt så så ses vi nog ändå till hösten på nån bana!:D

Alltså, jag lyckas alltid med sånt där som inte andra gör, häromveckan ramlade jag tex RAKLÅNG när jag hoppade av bara för att jag var distraherad av att jag pratade i telefon samtidigt. Jag är väl vad man brukar kalla "speciell", med fokus på citationsteckena, som man brukar säga om de där som fick åka den korta bussen till skolan :D

Tror alltså att det är lite större chans att vi ses igen om jag är med som support till ida ;)

ha ha hon är en ÄKTA 2-vägskorsning, 50% Shih Tzu o 50% Lhasa Apso. Roligaste hund jag ägt i hela mitt liv. Så här såg hon ut som valp:

31153181.jpg

31153180.jpg

Ja ja LenaH jag SKA sluta vara så offtopic i denna tråden men jag måste ju svara....:angel::D

Måste bara inflika lite snabbt att en sådan hund har ju vi med!! Fast det är lite Bichon Frisé (stavning på det...??) i vår med;) En äkta fälttävlanshund:D
DSC00119.jpg

Ja SÅ är det! RIKTIGA FT-hundar som älskar att vara med på tävling. Så alla andra som inte har hund än o tävlar fälttävlan, DETTA är den enda rasen som gäller!:D

Åhhh.gimmie gimmie gimmie :love: fy vad söt....smälter! :laugh:

Men min labrador då..? Blev hon plötsligt utesluten?! :cry:

Kajsa verkade ju gilla henne (för att hon är gul..?), och hon är ju faktiskt alldeles lockig :angel:

Ja SÅ är det! RIKTIGA FT-hundar som älskar att vara med på tävling. Så alla andra som inte har hund än o tävlar fälttävlan, DETTA är den enda rasen som gäller!:D

Ja dessutom är de anpassade för en fälttävlansbil med mycket packning. De tar inte så mycket plats!:p
Herman älskar att vara med på fälttävlan och speciellt att gå terrängbanor:D
Dressyr tävlingar gillar han inte, då får man inte busa lika mycket:angel:

Nej tyvärr för släpper vi in din labbe så måste fios cairn få vara med o det går inte för då skulle ni bli så förvirrade här....:D:devil:

Jamen exakt! dom passar perfekt ovanpå täckeshögen...speciellt med tanke på att dom inte fäller dom små rackarna!

Herman o Kajsa borde mötas....så kanske fler kan få FT-hundar sen!:angel::D

Ja exakt! Med tanke på att de är allergivänliga finns det dessutom ingen anledning för NÅGON att inte ha en;)
Tyvärr är Herman "valack" efter att han hade ett något hmm.. ouppfostrat beteende i yngre dar, han trodde att allt var Kajsor:angel:

(Tror vi får starta en kennel, så bra som vi är på att marknadsföra dessa små djur!:D)

Var den 12 juni på Ljuslingsbacken och red det var jätte kul så nu bär det av till Sämsholm den 18 juli

Jag har funderar lite. Behöver jag också ha en sån hund om jag ens ska tänka tanken att ge mig på en startfälttävlan någon gång? Eller är det lite som med FT-kortet, att det behövs först när man ska starta vanliga fälttävlansklasser? :confused::D

Alltså, för att vara RIKTIGT säker på att det ska gå bra så borde du skaffa en innan första start....men du kan få dispens till Kajsa hittar en snygging o skaffar FT-pluppisar....:devil:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 500
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka