Starter/Resultat/Grattis

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Starter/Resultat/Grattis

Grattis ninni! Men också ett stort grattis Camilla till din fina "Balle" avkomma vilket fint löp han gjorde, hade han inte varit tvåa utan störning?

/Gabrielle

Malle kom tillbaka och sa att jag skulle haft en vinnare, tittade på Internet idag och Sune kom verkligen starkt efter att han fått göra en 90-graders vändning 150 meter före mål. Malle hade suttit och väntat på en lucka och Martin hade gått inåt i stället. Men - "that's racing".

Trodde verkligen att det skulle vara min tur i söndags - efter tappade skor, påridningar, avbrutna piskar, inställda tävlingsdagar och försvunna jockeys.......

Börjar fundera på makramé:idea:

Gattis Ninni! :banana: Äntligen fick fina tjejen näsan först!

Jätte tack alla! Äntliggen.... Hon mår dessutom prima och skuttar runt i hagen i äkta "Svartahingsten" anda... Mycket "hingstfasoner" på bakbenen...

Grymma bilder som sagt, kan man få dem i fullformat? *bedjande blick*

Tack!

Var jättenöjd med alla mina starthästar igår!

Grattis Annika för segern med TYRCONNELL! Passar på att gratta Lunko i samma veva.

Grattis Ninni och Missil!

Grattis Annika för segern med TYRCONNELL! Passar på att gratta Lunko i samma veva.

Tack! Damen tog sig friheten att rymma i dag... Det tyckte jag att hon var värd... Hon gick inte längre än till Annikas Hö i andra ändan av stallet.... =)

Instämmer i gratulationerna! :bump:

Tack! Damen tog sig friheten att rymma i dag... Det tyckte jag att hon var värd... Hon gick inte längre än till Annikas Hö i andra ändan av stallet.... =)

Har man uppnått stjärnstatus så har man... ;)

Jag måste ha väldigt gott hö :cool:

Här kan vi skriva när vi har hästar till start och deras resultat efter starten.

Dagens Trio Lopp 7. Nr 6 O`Gress för dagen riden av Manuel Santos låg bra med i främre klungan helt oriden fram till ingången av sista svängen. På två steg avstannade hon och blev stående mitt på banan med bruten kota och avlivades strax efter. Vad beror alla dessa benbrott och senskador på inom galoppen och varför är man från Täby Galopp så tyst om att förklara orsaken till en plötsligt avstannande hästs prestation i ett lopp??? Den enda kommentaren va att nr 6 O´Gress har tagits ur loppet sedan va det fokusering på segerdefileringen.

Manuel Santos om loppet: Jag satt med helt oriden häst och kan knappast tänka mig att förlora detta lopp om inte detta tragiska "snedtramp" inträffat.

När ska Täby Galopp och framför allt ATG Täby som får in alla dessa "olyckstillbud" börja reager och ställa sig frågan om banans underlag verkligen är säkert för dom utövandes säkerhet eller enbart ekonomiskt försvarbart för Täby galopp.

En mindre hästägare har dom för dagen i alla fall förlorat och det kommer komma fler så länge inte sporten främjar hästarna och hästägarnas intresse.

Till störst del beror det inte alls på banan, vill inte gå in på vad det beror på, men de som håller på inom galoppen vet vad det är och det är det jag vill ha stopp på nu! Om man är tränare eller vad som helst måste man kunna ta ansvar och inte sätta sitt välmående före hästens! :cry:

Till störst del beror det inte alls på banan, vill inte gå in på vad det beror på, men de som håller på inom galoppen vet vad det är och det är det jag vill ha stopp på nu! Om man är tränare eller vad som helst måste man kunna ta ansvar och inte sätta sitt välmående före hästens! :cry:

Du får gärna starta en ny tråd som avhandlar detta ämne då det inte riktigt hör hemma i tråden Starter/resultat/grattis så kan vi diskutera saken vidare. Min tolkning hitills är att du anser dagens Tränare som lata,okunniga och vill bara tjäna pengar. Vet du vad dom under lång tid har kämpat emot så är jag öppen för en diskution så vida du nu öppnar en ny tråd.

Denna tråd handlar om Starter/resultat/grattis och det va precis det mitt inlägg handlade om. Starter och resultat.

Dagens Trio Lopp 7. Nr 6 O`Gress för dagen riden av Manuel Santos låg bra med i främre klungan helt oriden fram till ingången av sista svängen. På två steg avstannade hon och blev stående mitt på banan med bruten kota och avlivades strax efter. Vad beror alla dessa benbrott och senskador på inom galoppen och varför är man från Täby Galopp så tyst om att förklara orsaken till en plötsligt avstannande hästs prestation i ett lopp??? Den enda kommentaren va att nr 6 O´Gress har tagits ur loppet sedan va det fokusering på segerdefileringen.

Manuel Santos om loppet: Jag satt med helt oriden häst och kan knappast tänka mig att förlora detta lopp om inte detta tragiska "snedtramp" inträffat.

När ska Täby Galopp och framför allt ATG Täby som får in alla dessa "olyckstillbud" börja reager och ställa sig frågan om banans underlag verkligen är säkert för dom utövandes säkerhet eller enbart ekonomiskt försvarbart för Täby galopp.

En mindre hästägare har dom för dagen i alla fall förlorat och det kommer komma fler så länge inte sporten främjar hästarna och hästägarnas intresse.

Viktigt det du tar upp! Jag har hört precis samma om och om igen om skador på bra hästar pga banans skick, tyvärr. Det är visserligen höga farter osv men vilken roll spelar banunderlaget? Och som du säger, det gäller ju även ryttarnas säkerhet:crazy: Deras arbetsmiljö faktiskt.

På hemsidan står aldrig något om när en häst skadas o avlivas:confused:

Av vad jag hör så tycker nog även en del som är inom galoppen att banan har stor del.......:crazy:

Viktigt det du tar upp! Jag har hört precis samma om och om igen om skador på bra hästar pga banans skick, tyvärr. Det är visserligen höga farter osv men vilken roll spelar banunderlaget? Och som du säger, det gäller ju även ryttarnas säkerhet:crazy: Deras arbetsmiljö faktiskt.

På hemsidan står aldrig något om när en häst skadas o avlivas:confused:

Helt OT men inom travet är man blixtsnabba på att även offentligt ventilera dessa hemska sidor. Kanske har galoppen där ngt att ta efter i stället för att sticka huvudet i sanden och låtsas som att inget hänt. Sanningen kommer alltid i kapp lögnen förr eller senare.

Grattis till O´Gress tränare för dagens resultat: Citat:Patrick Wahl-tränade Gimme Gimme var en klass för sig i SFAF:s Stora Pris.

Förra året när vi mycket traumatiskt förlorade vår häst på Göteborgsbanan stod det en empatisk "dödsruna" på hemsidan. Fint gjort av GG tycker jag. Så det kan kanske skilja mellan banorna, vad man skriver menar jag. Annars är jag också av den åsikten att sådana tragiska händelser bör ventileras o analyseras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att en ryttare startat fler än tolv starter inom en tidsperiod på 30 dagar har Svenska Ridsportförbundets disciplinnämnd nu fattat...
Svar
15
· Visningar
1 607
Senast: Mabuse
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: ufot
·
IT & mobiler För några dagar sen kunde jag helt plötsligt inte höra vad den andra säger när öronsnäckan är igång. Den andra parten hör mig bra...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Marita73
·
Bukefalos Jag uppdaterade nyss några av de tilläggsprogram som finns på forumet. Det som ni möjligen kan märka är att när ni gör en sökning kan...
Svar
3
· Visningar
196
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka