Startanmälan

B

Banned

Är inte det förlegat??? Trodde man automatiskt var startanmäld iom att man skickade in anmälan, men nu måste man startanmäla senast torsdagen innan tävlingen:confused:

Sv: Startanmälan

för det mesta så är man startanmäld i och med anmälan, men klubbarna får välja själva.

Fast jag tycker det verkar konstigt att ha det, det måste ju ändå kräva en större arbetsinsats.

måste vara nån specialare, alltid annars är man ju startanmäld automatiskt om man inte stryker sig.......

I hoppning är du enligt TR automatiskt startanmäld om det inte står något annat i propositionen eller meddelande till ryttare.

I dressyr är fortfarande startanmälan default enligt TR, om det inte står något annat i proposition eller meddelande till ryttare.

I fälttävlan har det 'alltid' varit avanmälan, åtminstone sedan 1995.

övriga grenar har jag inte koll på, men om det inte står något i det grenspecifika TR-et så gäller det som står i TR I och då är det startanmälan.

Slutsats. läs alltid både proposition och meddelande till ryttare noggrannt, och i tid. Och se till at du vet vad som är default i din gren så du vet vad som gäller om varken proposition eller meddelande till ryttare säger något om det.

Som arrangör föredrar jag omaket att sitta ett par timmar och svara i telefon för startanmälan, framför att bara få ett fåtal samtal för avanmälan och sedan få luckor i programmet för de anmälda ryttare som inte dyker upp för att de glömt bort att de anmält sig.

I detta fallet , en dressyrtävling så är det både avanmälan och startanmälan.

jag tror jag vet vad du ska (GFRK), min kompis ska dit oxå och dom har tydligen fått lotta bort en massa så de e väll för att veta att alla som inte är bort lottade kan, och i så fall så kan dom ta in dom som är bortlottade.
men själv föredrar jag att startanmäld är man med det att man skikat in en anmälan, dels som arrangör och dels som tävlande, det sparar massa tid för oss på klubben, som vi gårna lägger på annat

Aha okey ! Tröttsamt med bortlottningar då blir man säkert bortlottad i en klass men jag behöver verkligen en förklass på denna hästen som skall starta där hoppas man får välja att inte starta alls då och få alla pengar tillbaka.

Helt allmänt:

Hade världens diskussion i somras på en tävling där jag startade 2 hästar, den ena blev bortlottad i en klass och då ville jag inte starta den andra klassen heller men klubben ville ändå ha betalt för den klassen trots att dom tagit in en reserv på listan på min plats vilket gör att dom får dubbelt betalt, efter många om och men så fick jag tillbaka min startavgift för att jag bråkade om det men jag sa att jag hade aldrig anmält överhuvudtaget från början om jag hade vetat att jag bara hade fått rida en klass eftersom det är helt bortkastat med den hästen så jag tycker att man som ryttare måste få ha ett val i det läget vilket man tydligen inte får ha:confused:

Några reflektioner på det från er andra?

:o Tycker att man skall få välja, sen så ska man inte bli bortlottad i en klass och inte i den andra, det är bara bortkastat, på våran dressyr tävling vi hade nu i höst fick vi massa anmälningar och vi vaar tvungna att lotta bort, då tog vi bort dom som skulle rida en klass först, sen så blev det lottning, tyvärr så hade hema ryttarna förtur för det va KM oxå (vi va 4st) så det blev som det blev.

men att man blir bort lottad i en klass men inte i en annan då skall man få välja om man vill vara med eller stå över den gången, som du såger det är lite menings löst att rida en klass, om man vill och behöver rida 2

Jag hoppas du förstår mitt in lägg, har nog upprepat mig lite:D :o

Detta med bortlottning har jag försökt få en tydlig regel för, men svaret är att arrangören bestämmer så vi får även i fortsättningen stå ut med att en del arrangörer lottar bort ekipaget helt (antingen får man rida alla klasser man anmält till eller ingen klass alls) medan andra lottar bort ekipage ur bara en klass.

Om de ens tänker på varför så brukar den första metoden motiveras med att man ska slippa åka långt för bara en klass alternativt att många 'behöver en förklass'. Den andra metoden brukar motiveras med att så många som möjligt ska få tävla åtminstone en klass.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
864
· Visningar
26 451
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 016
Senast: Bison
·
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
695
Senast: Manji
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka