Startanmäla eller ej?!

H

Han_naH

Jag var och tävlade idag, när jag kom upp i sekretariatet i vad jag trodde var god tid möttes jag av sura miner för att jag inte hade varit där 45 minuter i förväg och startanmält.
Jag trodde att man nuförtiden (sedan fler år tillbaka) är automatiskt startanmäld i samband med inskickad anmälan, men de hävdade att att det hade med vad man skrev i proppen att göra. Pratade med en hemifrån och hon sa att det är som jag säger..

Jag har skummat TR I men kan inte hitta vad som gäller. Ngn. som vet vad som gäller och som kan berätta vart i TR det står?

Sv: Startanmäla eller ej?!

Jag håller med dig! Men står det nget i proppen då?

Nej, det står varken bu eller bä där. Men de menade på att stod det inget så skulle man vara där 45 min innan, annars så skulle det stå att man automatiskt är startanmäld i samband med inskickande av anmälan.

Detta är min nya hemmaklubb och jag skulle gärna vilja veta vad som gäller för att kunna ta upp detta på ett TS möte.
Sen fattar jag inte hur ngn. frivilligt kan vilja ha startanmälan 45 min innan varje klass.

TR 3 mom 177

Ekipage betraktas som startanmält enligt anmälan. Ändringar ska göras 30 min före klassens början.

:bow:

Det stod alltså i hoppningens TR och inte i gemensamma bestämmleser som jag nu lusläst vi det här laget :p

Nu ska jag tala om för dem hur det är och vad som gäller i framtiden...

Ja gör det. Berätta gärna vad de har att säga i sitt försvar. Dåligt att inte läst TR!

Visst, det är ju min skyldighet att kunna TR också. Och jag trodde, jag hade inte stenkoll vilket gjorde att jag backade då.
Nu är dock ett mail ivägskickat till den som var sekretariatsansvarig så får vi se om jag får ngt. svar.
Ska dock ta upp det på mötet också, men det var så långt dit så jag kunde inte hålla mig...

Sen fattar jag inte hur ngn. frivilligt kan vilja ha startanmälan 45 min innan varje klass.

Enl TR är du automatiskt startanmäld (vilket du redan fått svar på), och 45 minuter innan tycker man som arrangör är jättebra (har vana sedan innan tiden då man inte var automatiskt startanmäld iom anmälan) då man har gott om tid till att iordningställa aktuella startlistor osv.:laugh:

Jo, men att behöva jaga folk som inte startanmäler vilket då skedde i ganska stor utsträckning under gårdagen. Kanske för att alla är vana med att man inte behöver startanmäla nuförtiden :angel:

Pratade även med en tjej hemifrån som är sek.ansv. på en del av våra tävlingar och hon kunde inte heller fatta varför man vill ha det så...

Vi jagade inte... Ropade ut en eller max 2ggr i högtalarna, de som inte kom fick skylla sig själva. Nu var ju det här ett antal år sedan, och då visste ju alla att startanmälan var ett tvång, nuförtiden måste det vara ännu bättre för sekretariatspersonalen (om du visste vad jag slitit mitt hår alla de gånger jag suttit i sekretariat som ansvarig);)

Jo, för egentligen så har du ju egentligen ännu mer tid att göra färdigt startlistorna eftersom du automatiskt är startanmäld i samband med inskickande av anmälan.

Sen har det ju kommit en del nya datorprogram som underlättar sekretariats arbetet en hel del :D

Sen har det ju kommit en del nya datorprogram som underlättar sekretariats arbetet en hel del :D

Visst är det mycket enklare för sekretariatet, men det ställer till det för övriga ryttare när vissa inte behagar dyka upp, eller kommer och stryker sent, eller "oj, jag skulle visst hoppa denna klassen men är inte med på listan..."
Bara ett knapptryck för sekr.personalen, men kanske 15 min extra eller mindre tid för den som rider fram.

Jo, visst det kan jag hålla med om. Men när man har startnummer 153 så är det ganska skönt att slippa vara där 45 minuter innan klassen börjar. Kommer ihåg på ponny då man kunde få sitta i telefon i en halvtimme-fyrtiominuter innan man kom fram och kunde startanmäla via telefon istället...

Fick svar på mailet också. Det var överdomaren som hade bestämt detta då ponnyerna var sena att startanmäla på lördagen, vet inte om hon riktigt var medveten om vad hon svarade på då...
Kände bara att jag orkade inte förklara vidare då utan jag tar upp detta på ett möte istället.

Hänvisade dock till TR (mom. 377 förresten och inte 177) och bifogade en länk till TR på nätet.

Ingen fara!
Du var ju åtminstone i rätt TR, det var ju inte jag :p

som det står tidigare i tråden så behöver man numera inte startanmäla, såvida det inte står specifikt utskrivet i propp eller ryttarmeddelande att den aktuella klubben kräver/vill det.

såvida det inte står specifikt utskrivet i propp eller ryttarmeddelande att den aktuella klubben kräver/vill det.

Gick inte att läsa sig till i varken propp eller ryttarmeddelande.

Men är det verkligen så? För så står det inte i TR...

Proppen gäller, även om den går emot TR. Den har ju blivit godkänd av distriktet alt. förbundet.

(Men det är inte skrivet i sten, för man kan ändra ifrån proppen också vilket då ska framgå i ryttarmeddelandet. Som inte heller är skrivet i sten, bryter tävlingen mot TR får man ändra även på tävlingsdagen, men... Ja, du förstår?)

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 440
Senast: Mirre
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30