Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Själv har jag precis gått upp från ponny till storhäst och tycker 1m oxrar är höga, så jag tar det själv lugnare än lugnast, men hade det vart min häst hade jag väntat, hoppat några fler 90-1m, sen två eller tre 1m-110 i höst och sen tillbaka till 90-1m under vintern, för att nästa vår gå upp till 1m-110 och sedan sommaren 2010 gå upp 110-115 och 110-120
förutsagt att allt går bra!
Eftersom hästen är ung fortfarande så skynda långsamt, hellre en lång och stabil karriär än kort och "hög". Tycker jag iaf
Sen går det såklart att göra så men jag har sett för många söndertävlade hästar som gått upp fort bara för att dom kan som sedan "dör", och blir pensionerade och undanskuffade alldeles för fort. Bara för att hästen klarar det behöver man ju inte göra så
Lycka till!
Vad är det med många hopp ryttare egentligen. Varför är det så viktigt att komma upp i klasserna? Borde inte det normala vara att börja lågt med felfria rundor som mål, därefter att få hyfsat många placeringar och därefter gå upp ett snäpp till nästa klass. Men nejdå snabbt upp i klasserna där man i bästa fall stannar ett tag på åtta -tolv fel sådär eller i sämsta fall får gå neråt igen. Det är tragiskt och se alla dessa ryttare som inte kommer någonstans för att dom sätter ribban för högt i stället för att ta det lugnt och vänta på hästens mognad eller kanske främst sin egen mognad för högre höjder.