Starta utan intyg?

Husmusen

Trådstartare
Hur gör man egentligen när hästens alla papper skickats in för hästpasset? Vaccinationer & allt!

Jag vill nämligen börja hopptävla min foderhäst snart, men ägaren har skickat in alla papper utan att göra kopior :( Det enda jag har är hästens vaccinationer dom 2 åren jag haft henne, men papper för grundvaccinationerna finns som sagt inte att få tag på nu.
Vad gör man???

Och hur lång tid har det egentligen tagit för er att få hästpassen? Hennes ska nämligen ha legat inne i närmare 2 år nu... :confused:

Sv: Starta utan intyg?

Jag tycker att du ska ta ett ordentligt tag i hästägarens öra och nypa till.
Jag undrar vad det är för unik häst som h*n är ägare till eftersom det tar två år att producera ett pass. Låter snarare som att ägaren har extremt svårt att få tummen ur och skicka in papperna.
Nuvarande hästen (hbl) tog det en knapp månad att få pass till och gamle hästen (reggad i STCs tredje stambok) fick jag pass till utan att be om det - han var avlivad sedan två år tillbaka:cool:

Kan du inte be din vet skriva ut ett intyg till dig alt får du kontakta rasföreningen foderhästen är reggad i och förklara situationen.
Mina förslag...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 036
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 049
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat