Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, är ryttaren under 20 startar ekipaget ponnyklasser, är den över blir det hästklasser i stället.Får en ryttare starta samma ponny på både häst- och ponnytävlingar?
Har de höjt åldern? Jag hade för mig det var fram tills man var 18, man kunde tävla ponny? Om jag nu inte missminner mig.Nej, är ryttaren under 20 startar ekipaget ponnyklasser, är den över blir det hästklasser i stället.
Har de höjt åldern? Jag hade för mig det var fram tills man var 18, man kunde tävla ponny? Om jag nu inte missminner mig.
När ändrade dom det?Japp, det är 20 år numera.
När ändrade dom det?
Oh, då var det rätt nyligen, puuuh, då kan jag andas ut, trodde de var flera år sedan och jag lyckats missa det.1 januari 2015.
Oh, då var det rätt nyligen, puuuh, då kan jag andas ut, trodde de var flera år sedan och jag lyckats missa det.
Jag tävlar förvisso inte ponny och har passerat den åldern med marginal, så kanske därför jag inte har koll.Tjaaa, det är ju över ett år sedan i alla fall. Nyheten släpptes sommaren 2014 och sedan började det gälla fr o m 2015.
Om ryttaren ska kunna tävla bland ponny måste ju ryttaren då vara under 20 år. Jag har dock för mig att man som ponnyryttare får starta bland hästar, även om många inte gör det då det blir tuffare konkurrens tror jag.Den här ryttaren tävlade ju sin ponny bland stora förra året så borde inte bero på åldern.
Tycker bara att det är skumt att hon kan vara anmäld till två olika tävlingar som ponny resp. häst
Ja. Jag får starta min ponny bland stora hästar på lördagen och bland ponnyer i avd b på söndagen om jag vill. Överåriga får däremot inte tävla mot barn om placeringar på ponny, bara i avd b/crJa annars hade ju inte ponnybiten funkat (i dressyr) men får man verkligen starta som båda med mindre än en vecka mellan starterna
Den gick ju som storhäst i dressyr?Finns väl inte avd B i dressyr?
Ja förra året men nu är den anmäld både till en ponny- och en hästtävling i dressyr med samma ryttareDen gick ju som storhäst i dressyr?