Starta som häst o ponny om vartannat?

Skumt! Undrar för jag såg ett ekipage anmälda till två olika tävlingar, en som ponny o en som häst.
Vet inte hur gammal ryttaren är men förra året gick de som storhäst i dressyr o ponny i hoppning (lokal LD)

Den här ryttaren tävlade ju sin ponny bland stora förra året så borde inte bero på åldern.

Tycker bara att det är skumt att hon kan vara anmäld till två olika tävlingar som ponny resp. häst

Den här ryttaren tävlade ju sin ponny bland stora förra året så borde inte bero på åldern.

Tycker bara att det är skumt att hon kan vara anmäld till två olika tävlingar som ponny resp. häst
Om ryttaren ska kunna tävla bland ponny måste ju ryttaren då vara under 20 år. Jag har dock för mig att man som ponnyryttare får starta bland hästar, även om många inte gör det då det blir tuffare konkurrens tror jag.

Ja annars hade ju inte ponnybiten funkat (i dressyr) men får man verkligen starta som båda med mindre än en vecka mellan starterna

Ja annars hade ju inte ponnybiten funkat (i dressyr) men får man verkligen starta som båda med mindre än en vecka mellan starterna
Ja. Jag får starta min ponny bland stora hästar på lördagen och bland ponnyer i avd b på söndagen om jag vill. Överåriga får däremot inte tävla mot barn om placeringar på ponny, bara i avd b/cr

Enligt moment 204, punkt 6.2 får ryttaren bara starta bland hästar med ponnyn om ryttaren fyller 21eller mer det året. Vi hade uppe det på våra regionala klasser förra året och kollade då med förbundet. Det beror alltså på ryttarens ålder vad ponnyn startar.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
335
Senast: Cactus
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.