Starta hur som helst?

P

psyk

Om hästen och ryttaren aldrig någonsin, varken tillsammans eller var för sig har startat någon dressyrtävling, får man då går direkt upp i LA-klasserna då? Jag syftar då på LA:1. Måste man rida gdk % i LB-klasserna först?
Hästen är 6 år och är kapabel att gå LA:1.
Hittar inget om det i TR annat än vad som gäller för nationell tävling, vilket säger att för att få starta LA där öppna och sluta inte ingår så måste man ha fått minst 62 % i LA:1 eller högre på regional tävling.

Tacksam för svar!

Sv: Starta hur som helst?

Nej det finns inga regler för det. Så det är bara att starta!
Lycka till!/Malin

Som sagt: det är bara till att starta.

Många av våra mer namnkunniga dressyrryttare "befattar" sig aldrig med de lägsta klasserna utan börjar först tävla LA eller högre.

Det är bara att starta:) startade själv min första dressyr- och hästens första tävling i söndags på LB och LA. ingen av oss hade några resultat sedan tidigare i dressyr så det är lugnt. lycka till:)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Fälttävlan Måste bara dela med mig. Häromdagen postade en "glad amatör" hos oss (lång söder om Skåne) världens längsta inlägg på Facebook om...
2
Svar
23
· Visningar
5 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024