Start på gräs

proxygirl555

Trådstartare
Funderar på o anmäla min häst till göteborgs trav, men det är ju gräsbana där. Vad brukar man köra för ngn balans där? Vad vågar man köra med när det är gräsbana?

Sv: Start på gräs

Brodd är väl ett måste. De flesta av de jag pratat med som varit där och startat har använt 11,5 (isbrodd) bak åtminstone. En hade kört på "vanliga" vinterbrodd runt om, men tyckte det blev lite för dåligt.
Men det kanske finns någon här som varit där och startat själv?

Sv: Start på gräs

Du kan prova med Smedson Hästskor´s Sundsvalls-Skon 3-greppsko (finns 2 olika varianter), eller vanlig std slät med fasta broddar :laugh:

//Lycka till!!

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: Unafraid
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
317
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 257
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Barn som inte sover