Start - korsishästar

ghost

Trådstartare
Ja, nu kommer formen på min gamla tant och då är det ju dumt att bara hålla på och träna tills det blir varmt.

Start planeras inom snar framtid alltså.

Uppvärmning har jag klart för mig men sen så har jag ytterligare en fundering.

Hittills har jag kört allt arbete utom ett tömkörningspass i ridhus med ländtäcke men hur ska jag göra? Ska hon ha det i lopp också nu på vintern eller räcker det med att hon värmer med täcket och hålls ordentligt varm till loppet för att täckas igen när hon kliver av banan?

Sv: Start - korsishästar

Ja, nu kommer formen på min gamla tant och då är det ju dumt att bara hålla på och träna tills det blir varmt.

Start planeras inom snar framtid alltså.

Uppvärmning har jag klart för mig men sen så har jag ytterligare en fundering.

Hittills har jag kört allt arbete utom ett tömkörningspass i ridhus med ländtäcke men hur ska jag göra? Ska hon ha det i lopp också nu på vintern eller räcker det med att hon värmer med täcket och hålls ordentligt varm till loppet för att täckas igen när hon kliver av banan?

Jag är nog fel person att svara här...:angel: men har du tränat med täcke på hela tiden kan det väl inte skada att ha det i loppet heller?

Sv: Start - korsishästar

Vi hade en korsförlamningshäst på jobbet förut, det funkade bra att ha täcke under värmning och efter loppet, men man fick vara snabb med att lägga på det. Men sen gick hon alla snabbjobb utan täcke också så hon var "van" eller vad man ska säga.

Liknande trådar

Hästvård Jag har skrivit lite tidigare om min snart 4-åringa islandsvalack som får "mystiska fångkänningar", skulle nu vilja höra lite teorier...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 852
Senast: skuggi
·
L
Hästmänniskan jag vet inte riktigt vad jag skag göra...jag rider en häst som jag tycker om väldigt mycket, och jag tror han tycker om mig också :)...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 518
Senast: Em3li3
·
Ekonomi & Juridik Jag håller på att undersöka vad det finns för möjligheter att få en vit hästverksamhet att gå runt. Det behöver inte vara med vinst utan...
Svar
7
· Visningar
1 624
Senast: MiaMaria
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka