Starkare ryttare

Andromedae

Trådstartare
Min häst är på bootcamp och det borde nog jag med vara, om sanningen ska fram :o
Tänkte därför försöka lägga lite extra tid de kommande månaderna på att stärka min kropp med syftet att förbättra min ridning.

Tips på övningar som är bra att göra? Jag kommer inte gå på gym, men jag har tillgång till t.ex. gummiband med olika hårdhet.
Youtubekanaler eller appar som ni gillar?

Någon mer som precis som jag är förslappad och behöver bli starkare? Hoppas att jag inte är ensam om att känna att avsutten träning verkligen inte är lika kul som uppsutten :angel:
 
Jag är också ett fan av Yoga med Adrianne! För mig är det mer... avslappnande dock. Får sån ro av henne. :love:
För hårdare träningspass kör jag Jillian Michaels Body Revolution. Det är ett 3-månadersprogram med 30 min high intense interval training. Passar mig bra, som hatar att träna. Då är det snabbt avklarat, och jag kan göra det hemma. :p Kan vara så att man måste köpa för att få tag på det nu dock. 🤔
Du kan även kolla in fitnessblender, där finns massor med träningsvideor och du kan anpassa lite själv vad du vill träna och på vilken nivå med deras filterfunktion. :)
 
Min häst är på bootcamp och det borde nog jag med vara, om sanningen ska fram :o
Tänkte därför försöka lägga lite extra tid de kommande månaderna på att stärka min kropp med syftet att förbättra min ridning.

Tips på övningar som är bra att göra? Jag kommer inte gå på gym, men jag har tillgång till t.ex. gummiband med olika hårdhet.
Youtubekanaler eller appar som ni gillar?

Någon mer som precis som jag är förslappad och behöver bli starkare? Hoppas att jag inte är ensam om att känna att avsutten träning verkligen inte är lika kul som uppsutten :angel:

Köp en yogamatta. Mycket bekvämare att göra övningar på. Jag kör yoga och tränar även bålstyrka. Googla övningar som kan passa dig. Jag skulle vilja vara en ”sån”som pallar att jogga men det finns inget tråkigare 😆 Går dock powerwalks ett par gr i veckan.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 351
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 156
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Gissar att jag inte är den enda som har svårt för att komma igång med träning. Jag har inte tränat på flera år och behöver komma igång...
Svar
9
· Visningar
1 117
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp