W
Witzippa
Kan någon beskriva en effektiv metod för att förstärka sitt ledarskap när hästen i hagen eller boxen surar för att man går in eller borstar/rättar till täcke osv när den äter? Har 2 unghästar som ibland visar tendens till hot utan att göra något och säger jag till med röst och kroppsspråk så som jag brukar få dem att lyssna gör de inte det i denna situation. Jag förstår att de vaktar sin mat och att de tycker att jag stör, men jag vill att de ska tolerera mig bredvid dem i alla situationer!
Jag förstår ju att mitt ledarskap i detta sammanhang på något sätt brister men vet inte varför när allt annat fungerar bra, jag är säker med hantering från marken och de skulle aldrig hota mig om de var uppbundna eller leds men i "fritt" tillstånd är det annorlunda och jag har inte haft detta problem med mina andra hästar så därav min undran och smått förvirrade tankar kring detta.
Vore tacksam för konkreta metoder på hur ni brukar göra!!!
TACK!
Jag förstår ju att mitt ledarskap i detta sammanhang på något sätt brister men vet inte varför när allt annat fungerar bra, jag är säker med hantering från marken och de skulle aldrig hota mig om de var uppbundna eller leds men i "fritt" tillstånd är det annorlunda och jag har inte haft detta problem med mina andra hästar så därav min undran och smått förvirrade tankar kring detta.
Vore tacksam för konkreta metoder på hur ni brukar göra!!!
TACK!