B
Boomerang
Jag ridtränar en tävlande travhäst sen ca ett år tillbaka. Han har blivit mycke bättre på senaste månaderna och går nu riktigt fint och avslappnat. Nu till funderingen: I lopp så springer han och "drar" höger bak efter sej, speciellt när han blir trött, då blir hela aktionen rent ut sagt hemskt efter en del galoppträning så har det blivit bättre. men det jag undrar över är vilken galopp som stärker höger bak mer?? var helt övertygad att jag skulle rida lite mer höger galopp eftersom han då måste sätta in höger bak under sig lite mer. Och även för att han själv valde vänster och jag inte gav tydliga hjälper...men nu börjar jag fundera.... .....är det verkligen rätt?? han har blivit ruggigt mycke bättre på å galoppera överlag men vad är rätt?? självklart rider jag ungefär lika mycke i båda galopperna men vilken tränar höger bak? ...i vänster galopp tycker jag att han liksom låter höger bak "släpa efter". han behöver ju inte sätta det lika långt under sig då...
förvirrat inlägg, men jag är verkligen förvirrad nu !!
vill gärna ha tips på fler övningar för att stärka/muskla så han kan få en bättre aktion (har ingen tillgång till ridbana/ridhus)
förvirrat inlägg, men jag är verkligen förvirrad nu !!
vill gärna ha tips på fler övningar för att stärka/muskla så han kan få en bättre aktion (har ingen tillgång till ridbana/ridhus)