B
blubfishes
Hej. jag har en shettis som har blivit väldigt stark nu på sistonde, kan inte rida han själv eftersom jag är förstor på han, och vet inte vad jag ska göra för har små ungar som rider på han, men han sticker bara i väg hela tiden med de för han har blivit så stark i munnen, men vet inte vad jag ska göra åt saken? , har funderat på att byta bett men till vilket bett i så fall?
(har ett vanligt tränsbett nu )
Grannarna har även med samma problem med sin b-ponny,
har en 8-åring som rider sin ponny, det är inga problem med att ride elr ngt sånt, men hon är lite för stark, så när Molli(ryttaren) rider henne och vill stanna henne så klarar hon inte av det om någon annan häst hinner före eller ligger väldigt nära, för hon är så himla stark. (använder smalt tränsbett)
Men vad ska man göra åt saken?. Snälla alla som har något förslag svara här!.
behöver så många tips som möjligt. Gärna om ni vet ngt bra bett man kan använda ?
(har ett vanligt tränsbett nu )
Grannarna har även med samma problem med sin b-ponny,
har en 8-åring som rider sin ponny, det är inga problem med att ride elr ngt sånt, men hon är lite för stark, så när Molli(ryttaren) rider henne och vill stanna henne så klarar hon inte av det om någon annan häst hinner före eller ligger väldigt nära, för hon är så himla stark. (använder smalt tränsbett)
Men vad ska man göra åt saken?. Snälla alla som har något förslag svara här!.
behöver så många tips som möjligt. Gärna om ni vet ngt bra bett man kan använda ?