stark häst!

H

haglen

Hej!
jag har en häst som är väldigt stark i munnen, just nu har jag ett pelham betet och jag får inte riktgt tag i han i alla fall, väldig pigg och laddad av sig, och jag får sitta och dra i han hela tiden för att han ska stanna även att jag använder mycket säte har även försökt med rösten men det går inte heller så bra, gör mycket halv halter och över mycker på skritt halt skritt halt men han blir nästan bara piggare av det vad ska jag göra? för att få han bättre, ska jag prova betlös i stället? eller stång? någon som kan hjälpa? mvh Hanna

Sv: stark häst!

Absolut inte stång eller hack osv. Det är skarpa bett som ska användas av kunnig ryttare.

Vanligt 3 delat och mycket dressyr skulle jag rekommendera.
Ta hjälp av tränare.

Sv: stark häst!

Pröva att använda ett mildare bett, kolla hästens mun och tänder. Den kan ju ha ont någon stans som den försöker springa ifrån. Och ta bort allt kraftfoder om den får något såndant.
Försök sen med mycket dressyr, var konsekvent.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 046
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 096
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 693
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 295
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?