Står fel i passet!

Fibusen

Trådstartare
I Orvars pass så står det att han har "stjerne",men där dom har ritat av alla tecken så har han en bläs (även det han har i verkliga livet). Eftersom texten inte stämmer,är passet ogiltigt då? Hur ska jag kunna rätta till det? Hans pass är "tyvär" danskt,och jag kan inte ringa och fråga,för jag kommer inte att förstå vad dom säger! :eek::o

Allt stämmer,förutom att det står stjerne,alla tecken är dock avritade rätt.

Helst av allt så önskar jag att det inte spelar någon roll,men vill ju inte bli nekad i framtiden på tävling,hos veterinär osv pga detta...

Sv: Står fel i passet!

Är han chippad så ska det inte spela någon roll.

Alla gånger jag varit med vid id-koll har man läst av chippet och jämfört det med passet. Sen har man kollat att signalementsbeskrivningen stämmer någorlunda. Enda gången jag vart med om att den ifrågasatts var min uppfödning som är svart på vintern men solblekt på sommaren. Men chippet stämde och det ritade signalementet och då var det okej.

Men om man ska på nån liten tävling,då kollas väll inget chipnr? Men rätt tecken är ju ritade,det borde väll bli godkännt?

Bra,var det jag var lite orolig för! ;) För hos veterinären borde dom ju kunna kolla chip nr som sagt!

Verkar vara ganska vanligt med diverse fel i passen, fel färg osv.
Bara en reflektion så här i natten :)

Det enda jag behövt visa i passet är vaccinationssidorna. Enda undantaget är 3-årstest där chipet kontrollerats. Du kan vara lugn :laugh:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 055
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan När jag köpte min ponny "hittade" inte förra ägaren hennes vaccinations intyg. Dock på vet. besiktningen innan köpet valde säljaren att...
Svar
13
· Visningar
1 531
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka