Jag levde ihop med en alkoholist i nästan 4 år. Första året förstog jag inte att det var så illa som det var,sen när man väl fattade så var man så djupt i det så man orkade inte göra något åt saken då han tyvär blev väldigt elak,mest psykiskt så mitt självförtroende var i skosulorna ungefär. Sista 1,5 året gick det psykiska över till fysisk misshandel. Han ansåg aldrig att han hade några problem,trots att han drack 6 av 7 dagar. Han hade jobb,så under veckorna var det inte några "jättemängder",eller jo,det är ju inte normalt någonstans att dricka detta nästan dagligen,men han svepte aldrig 7-8 starköl under veckorna,men väl 3-6 st 3,5

r. Det första han gjorde när han kom hem från jobbet var att ta en öl.
Första gången jag insåg att han hade problem på riktigt var en månad där jag bytt jobb,så jag fick alltså glapp på lönen på en månad. Vi hade ganska dåligt med pengar eftersom vi bara hade en lön,och jag vill minnas att vi hade ca 250:- kvar och det var bara kanske 16,18: de i månaden och kylen var ganska tom,då köpte han öl för dom sista pengarna. Då insåg jag att nej,det här är inte normalt!
Jag vet inte hur länge jag hade stannat om det inte vore för att han bokstavligen höll på att ha ihjäl mig en dag,då insåg jag att "shit,jag kommer dö,varför har jag stannat i den här skiten så länge,jag har ju massa mer saker jag skulle vilja ha gjort" Tack och lov så släppte han,men då fattade jag vergligen att vad fan håller jag på med.
Gick kanske ett år,sen fick jag ett samtal av en tjej som visade sig vara hans nya tjej (eller ja,ex...),hon hade också fattat att något var fel,och inte tillåtit hans drickande. Hon trodde att han slutat,även fast hon tyckte han luktade i bland så lovade han på heder och samvete att han inte hade druckit något. När hon sen skulle flytta ut därifrån för att han börjat misshandla henne också så hittade hon 20-tals flaskor och burkar som han lindat in i lakan och sånt i linneskåpen,handukar osv. Hon hade hur som dragit på direkten då,men han ville ha tillbaka henne och hon hade ställt ett ultimatum att då ska han in på samtal osv innan hon ens funderade på det. Det slutade med att han åkte in på behandlingshem,och där stog dom då. Nu var det flera år sen,men har hört av en bekant att han dricker igen nu. Jag kunde inte brytt mig mindre,så mycket som han gjorde illa mig både psykiskt och fysiskt skulle jag inte ens pissa på han om han brann.
Sen hade han mage att skicka en vänförfrågan till mig på facebook,nekade den direkt,men nu i efterhand så ångrar jag att jag inte svarade på den,sen skrev ett långt hatmeddelande till han,SEN blockade han. Bara för att få sista ordet,bara för att visa att jag är inte alls så svag som jag var då,att allt var hans fel.
TS,det tär på en så fruktansvärt,tillslut så känner man sig som en morsa bara som sitter och vaktar,luktar och ifrågasätter allt. Din sambo har iaf erkännt att han har problem,det är ju ett första steg på vägen. Sök hjälp,både du och han,för det kommer inte bli lätt för någon.