Stängselhöjd till shettis?

A

Apollo02

Vilken höjd rekomenderar ni att man har på den lägsta tråden till en shettis? Ponnyn i fråga är ca 98 cm :)

Sv: Stängselhöjd till shettis?

beror på om det är en rymmare eller inte.. Jag har alltid fått lära mig (av bönderna här) att trådarna ska vara det som är knä och midjehöjd för en person och det har jag till mina hästar som är dryga metern i mkh. Det funkar bra och ingen har funderat på att springa under.:)

Har en shettis på 98 cm ög, hon är ingen rymmare och går tillsammans med stora hästar, vi har trådarna på 130 cm och 65 cm.

Har en shettis på 98 cm och en stor häst. Trådarna sitter i ena hagen på 40 cm, 70 cm och 120 cm. I den andra hagen på 40-80-120. Tror att det hade fungerat bra med tex 60-110, eller 65-120 etc också. Men nu hade vi redan staket på 70 som lägst när shettisen kom, och valde att sätta på en lägre tråd som helgardering. Kan tillägga att hon aldrig har rymt heller (trots ingen ström på nedersta tråden).

*kl*

Tack för era synpunkter. Jag känner inte denna häst så jag tror att jag garderar mig med en ganska låg tråd i "hans" hage, 60 cm tror jag att det blir, vad tror ni om det?

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: Elektron
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
218
Senast: WildHorse
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 844
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar