Stänga av videosamtal i messenger.

FadeAway

Trådstartare
Jag fickringer bevisligen flitigt i messenger. På nyårsaftonsmorgon så var det en gammal klasskompis från nian, igår var det en gammal barndomsvän jag vinkade(?) och idag var det en killkompis under tiden jag tappade upp ett bad. Kan man stänga av det innan jag nakenchockar någon :o

På min android så kan man gå in i inställningar - appar och meddelanden - behörigheter. Där kan man sen till exempel ta bort messengers behörighet till kamera och mikrofon. Du kan ju också prova att ha automatiskt skärmlås efter XX sekunder, eller ta bort appens "genväg" på skärmen, så du måste in i menyn för att öppna den. Borde minska risken lite iaf.

Min hund har ringt ett samtal typ tre på natten en gång åt en av mina ytligt bekanta. Jag låste upp skärmen för att kolla klockan, och sen låg messenger öppet och hunden tryckte med nosen:cautious:

Känner igen problemen! Men blev i princip kvitt dem med ett stadigare fodral som skärmskydd.

Största kvarvarande risken nu när jag är nyvaken och vill kolla något och är halvblind utan kontaktlinserna. Men med stängd kamera och mikrofon (via inställningar - Messenger) så har det minskat med oönskade vinkningar och samtal.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 294
Senast: Sezziyanen
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter... 2
Svar
22
· Visningar
6 834
Senast: Luleå
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 887
Senast: Varmblod90
·
Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 553
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka