Ständig uppkoppling?

Lorelie

Trådstartare
Hur gör man när man vill vara uppkopplad dygnet runt? Har adsl. Nu får vi logga in när vi sätter på datorn, och det kopplar ner när datorn varit avstängd ungefär en halvtimme. Datorn är igång och uppkopplad större delen av dagen och kvällarna.
 
Jag är inte säker om jag har förstått frågan. Vill du vara uppkopplad, även när datorn är avstängd? :confused:

Eller menar du att du vill slippa att logga in för att bli uppkopplad? Vi har löst det problem genom att ladda ner ett program som heter DCHP, som automatiskt loggar in hos vår internetleverantör när man startar datorn och ser till att man är inlogad tills dess att man stänger av datorn. Det finns säkert liknande program för din uppkoppling också. Sök på google efter t.ex. "Telia/adsl automatisk inloggning" eller vilken internetleverantör du har.

/Soapbubble
 
Varför vill du vara uppkopplad när datorn är avstängd? Vad har du för nytta av en uppkoppling då? Vad menar du med avstängd egentligen? Jag förstår verkligen inte. :confused:

/Soapbubble
 
Jag tror inte att det går, och jag förstår inte heller anledningen?

Är det enbart för att slippa koppla upp?
 
Det är för att det ska gå snabbare att ladda ner saker. Har två filmer på nedladdning nu, och det tar evigheter...
 
Om du vill ladda ner filmer mm dygnet runt så är väl det bästa (och enklaste) sättet att ha datorn på dygnet runt och inte koppla ner...!?

Om du menar att datorn "stänger av sig" (tex går ner i engergisparläge) efter ett tag när man inte använder det får du väl stänga av det.
 
Jo, men den står precis utanför sovrummet, och den låter rätt högt... så jag vill itne ha den på
 
Men om datorn inte är på kan den väl inte spara filmen på hårddisken och då får du ju ändå ingen film...?
Eller kan datorn arbeta fast den är avstängd? :confused:
 
En förutsättning för att ladda hem saker till datorn är att den är på. Hur ska den annars kunna jobba?

En bil kan ju inte köra om den inte är igång!

En elvisp kan ju inte vispa om den inte är igång!

Om den låter högt så flytta på den eller bygg in den i nått ljuddämpande material, dock med bibehållen ventilation!
 
Om du är uppkopplad utan anledning så tar det på Telias (eller vad du nu har för leverantör) servrar och slöar ner för alla andra.
 
Om du är uppkopplad utan anledning så tar det på Telias (eller vad du nu har för leverantör) servrar och slöar ner för alla andra.

Nja. Om allt man skickar fram och tillbaka är bekräftan att man är uppkopplad så stjäl det inte alls mycket bandbredd.
 
Men hon ville ju vara uppkopplad när datorn var avstängd, och är man uppkopplad slösar man bandbredd.
 
Som alla i den här tråden har sagt, så går det inte att göra det du vill göra. Om problemet att datorn låter för mycket får du åtgärda det. Se till att hårddisken inte sitter och vibrerar på datornlådan. Byt till en tystare fläkt osv.

/Soapbubble
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 052
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 223
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Min lilla gosse har fått en rispa på hornhinnan på ena ögat och är nu ordinerad ögondroppar och smärtstillande i 8 dagar. Han är en...
Svar
1
· Visningar
438
Senast: KesoNeso
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp