Standart original....

pippilotta

Trådstartare
någon som har provat den hundmaten eller vet vad det är för något?
Skall tydligen vara en väldigt bra hundmat enligt ägaren till en djurbutik.
 
Sv: Standart original....

mina åt det en längre period och jag var väldigt nöjd. prisvärt! men så flyttade jag och "min" nya butik vill helst inte ta hem det eftersom de anser att det inte duger.
 
Sv: Standart original....

Min äter det, och funkar superbra! Glansig päls, pigg och i bra hull.

Enda nackdelen är att jag måste beställa fodret så att butiken tar hem det, och då måste man hålla reda på hur mkt foder man kvar och beställa ca en vecka innan det tar slut.
 
Sv: Standart original....

Min äter det också, och jag har varit nöjd. Det är endast ris som kolhydratskälla samt att andelen animaliskt protein är så pass hög som 89%.
Tillverkas i Sverige.

Däremot har de nu ändrat på kulorna, och av ngn underlig anledning har min hund börjat matvägra.... Inget annat som är konstigt, förutom att kulorna är annorlunda och han är frisk i övrigt. Kanske att det kan ha att göra med att hans matranson har höjts rätt rejält då han har vuxit och således kräver mera mat. Kan han vara mätt?? :confused:
 
Sv: Standart original....

Jag har Standardt extra till mina hundar, hade normal ett tag men trivs bättre med extra. Hursom, det är enligt mig ett kanonfoder.

Mycket prisvärt & bra kvalitet. Ett av de få foder på marknaden som faktiskt inte innehåller något "svårt" spannmål, de innehåller ju ris som kolhydratkälla. Bra värden på fett & protein.

Mina hundar har fin päls, bra hull & min stora som är kräsen äter riktigt bra.
 
Sv: Standart original....

Mina vägrade att ens smaka på Standardt´en.
Provade alla tre sorterna.

Men dom är väääldigt kräsna, mina hundar.. :crazy:
 
Sv: Standart original....

Nu har jag börjat ge mina hundar Standart normal, oh, herrejösses vad dom älskar den maten :D .
Och mycket mindre avföring att ta upp , förut kunde Riggo bajsa 5-6 ggr/dag, nu är det 2 ggr och jättelite :banana: :banana: .
Så den här maten är verkligen bra....iaf till mina hundar.

Och för att inte tala om katterna......så fort dom får tillfälle så hoppar dom ner i säcken och äter :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Standart original....

Däremot har de nu ändrat på kulorna, och av ngn underlig anledning har min hund börjat matvägra.... Inget annat som är konstigt, förutom att kulorna är annorlunda och han är frisk i övrigt. Kanske att det kan ha att göra med att hans matranson har höjts rätt rejält då han har vuxit och således kräver mera mat. Kan han vara mätt?? :confused:

Ja, jag såg det också, foderkulorna är mindre än innan. Först när jag öppnade säcken och såg det, trodde jag att dom kanske märks säcken fel, och att det var Standardt Extra i ist. Men hunden äter som vanligt så det verkar helt lugnt.

Hur gammal är din hund? Min matvägrade när hon närmade sig 24 mån. Då petade hon bara i sig lite lite. Men sen efter någon vecka eller två, då åt hon på som vanligt igen. Vissa hundar brukar matvägra när dom nästan är två år gamla. Har hört det från flera håll, men vet inte varför.
 
Sv: Standart original....

Det är det enda min hund äter! Jag provade alla möjligt svindyra foder men ingenting passade, så fick jag tips om det av en uppfödare och han gillar det skarpt! Lagom i hull är han, glansig päls, ingen tandsten, pigg och glad. Det kan jag rekomendera :)
 
Sv: Standart original....

Ja, jag såg det också, foderkulorna är mindre än innan. Först när jag öppnade säcken och såg det, trodde jag att dom kanske märks säcken fel, och att det var Standardt Extra i ist. Men hunden äter som vanligt så det verkar helt lugnt.

Hur gammal är din hund? Min matvägrade när hon närmade sig 24 mån. Då petade hon bara i sig lite lite. Men sen efter någon vecka eller två, då åt hon på som vanligt igen. Vissa hundar brukar matvägra när dom nästan är två år gamla. Har hört det från flera håll, men vet inte varför.

Han är drygt 2,5 år - och äter nu med hyffsad aptit igen. Kom ju på vad det var :idea: - alla "hans" 3 tikar löpte ju i princip samtidigt!! Tänkte inte på det pga att han inte brukar reagera nämnvärt på löptikar. Men den här gången var han inte nådig..... Jag ska inte gnälla, han är lugn i jämförelse med andra hanar, men han låg och gnällde och var allmänt yrslig ute i stallet (där 2 tikar bor) och när man gick förbi svärföräldrarnas hus där den andra bor. Förövrigt nära vårt hem. Så nu är allt lugnt igen - men jag gillade ändå de andra kulorna bättre då de var större. Passade oss mkt bättre. ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 342
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
933
Fritid Kära, allvetande bukefalos. Är det någon som vet om man kan köpa silikon för att sätta på kläder för bättre grepp? Har några gamla...
Svar
4
· Visningar
255
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp