• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Liza Andersson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 714
L

Liza Andersson

Är det nån som vet någon bra sida om stamtavlor för hästar från irland? T.ex. Irländska jakthästar, cob, m.m.

Sv: Stamtavla

Det beror ju helt på vad för information du söker och vad du vill få ut av besöket.

jag har en foderhäst som är importerad från Irland, och jag och ägaren vet väldigt lite om honom, så jag tänkte om man kanske kunde hitta lite information om var han kommer från. Jag vet att detta är rätt omöjligt, eftersom han kommer från hästhandlare på olika håll, men man kan ju alltid försöka!=)

Har du ingen stamtavla på hästen från början är det nog tyvärr rätt så kört eftersom dom flesta hästhandlare döper hästarna själva...

Har du ingen stamtavla på hästen från början är det nog tyvärr rätt så kört eftersom dom flesta hästhandlare döper hästarna själva...

Jag har en Irländare som är efter en hingst som heter: Silver Wood(ponnyhingst tror jag).
Jag har sökt med ljus o lykta ett tag, men inte hittat något om denna hingst.
Min fråga är har du möjligen råkat se någonstans detta namn??
:confused:

Har hästen inget pass?
I så fall tittar du i passet och där står det personen som är uppfödare eller den som fick passet utfärdat till sej.
Adressen är med där så det är bara att skriva ett litet brev och skicka iväg.

Har hästen inget pass?
I så fall tittar du i passet och där står det personen som är uppfödare eller den som fick passet utfärdat till sej.
Adressen är med där så det är bara att skriva ett litet brev och skicka iväg.

Jo han har ett pass där står det att han kommer från: Oliver Walsh med adress Flower Hill Galway. Jag har besökt deras hemsida (Flower Hill) det är ett försäljningsstall som verkar sälja massvis m hästar..

Jag har ju nu inte skrivet något brev, kanske skulle göra det... har tänkt på det men chansen att de svarar mej är nog liten.

Så därför blir jag så lycklig när jag ser något som här - om irlänska härstammingar.

Liknande trådar

Avel Är det någon här som äger/har ägt en häst från Ardas stuteri? Hur är hästarna som kommer därifrån? Har de ett bra temperament m.m.?
Svar
1
· Visningar
410
Senast: LadySara
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 788
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 870
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka