Stampande kanin

A

Anna981

Min gammla kaninhane (7 år) har börjat med ett mycket konstigt och irriterande beteende! Mitt i nätterna säter han igång och stampar med baktassarna, sådana där "varningsstamp" ni vet.
Har han väl börjat kan han sitta å stampa i allt från 5-45 minuter!
Jag tror han hör och ser dåligt, kan han börja bli dement också? ;)
Tycker detta är mycket märkligt då han aldrig har stampat tidigare...någonsin...
Någon som har någon teori om vad som kan vara fel?

Sv: Stampande kanin

Mina gör det när de är förbannade - altså gör de det i buren när jag gör något som inte passar, eller när de inte har fått vara ute på dagen.

Du kan vara lugn. Kaniner gör så på nätterna när dom ser onda demoner.Det är säkert bara någon som går igen i ditt hus/lägenhet. //bonny

Min lilla kaninpojke höll också på så om nätterna.
Tror inte det är något att oroa sig för. Man vänjer sig vid ljudet och kan sova till det så småningom.. :D Nu även att min kanin är död sedan några månader tillbax tycker jag ibland jag kan höra ljudet ändå.. Var så van att alltid höra honom stampa och springa runt i buren..

:eek: Skojar du med mig?!
Jag hoppas verkligen INTE att jag har onda demoner i min lägenhet!

Äsch... du behöver nog inte vara orolig, kaniner gör ofta så när de blir arga eller för det mesta rädda...
Lite gos så brukar det bli bra igen! :smirk:
/erika

Jag tror nog inte att du har några grymma demoner. H*n skojar nog lite bara.

Inte alls.. Min putte var lite rädd och stampade på nätterna..det fanns demoner.. så det finns åke.

demoner? haha. tss. :p

trådskaparen: antingen är väl kaninen rädd eller så vill den väl ha uppmärksamhet. du kan väl inte ligga där och sova när h*n är vaken heller ;)

Kaniner Stampar NÄr Dom KÄnner Av Onda Demoner.//bonny

Senast ändrad av en moderator:

Min lånekanin stampar också då & då, både på dagarna & nätterna & det låter förj*vla högt :crazy:
Varför hon stampar vet jag inte riktigt... för sällskap av mig vill hon inte ha (rädd "ninis"), sysselsättning har hon osv.
Hon har helt enkelt "stamp-damp", som jag brukar kalla det :p

Kaniner stampar när de är sura/ uppspelta. Men kan även stampa då de vill ha uppmärksamhet/ prata med andra kaniner.

Så jag tror knappast att du har besök av onda demoner:p

Liknande trådar

Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 096
Senast: LenaH
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
15 635
Senast: Pilot
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 383
Senast: pews1972
·
Katthälsa Min gammelkatt Jonsey, 20 + (!!) har den senaste veckan börjat med ett konstigt beteende. Ibland skakar han på ena bakbenet, ungefär som...
Svar
6
· Visningar
10 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar