Stämmer detta?!

Sv: Stämmer detta?!

När man får igång traven ordentligt på en sådan häst brukar tölten komma automatiskt.
// Cicci

Jag fascineras av det det faktiskt sitter många här på Bukefalos som har massor med egen erfarenhet och kunskap genom att våga testa själva och komma fram till lösningar. Men ni är alldeles för tysta! Våga berätta mer! Har märkt att om någon vågar svara utifrån egna erfarenheter så poppar det upp flera stycken med samma/liknande erfarenhet. Det visar sig att flera har testat sig fram till samma sak. Härligt med alla självtänkande och experimenterande ryttare! Det är det jag alltid brukar säga till mina elever: Våga testa egna idéer, våga leka, våga tro på er själva! Era idoler är bara vanliga människor de också!

Anette

Håller med föregående talare :)

Alla dom proffs och experter vi anser har tagit fram alla superbra träningsmetoder måste ju ha testat sig fram till det dom också :D

Trollduva skrev:
Håller med föregående talare :)

Alla dom proffs och experter vi anser har tagit fram alla superbra träningsmetoder måste ju ha testat sig fram till det dom också :D

Exakt! Det är det jag menar och därför som jag tycker att alla har något att lära av varandra! Den som slutat lyssna, lär sig inget och stagnerar och har då mindre att lära ut...

Min femgångare travar gärna i uppförsbacke. Men töltar även ganska bra uppför, knappast alls nerför.

OA

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
2 754
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 946
Senast: Dopy
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 163
Senast: lillamy73
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka