Stammar med foton!

M

Molla

Hittade världens bästa (tror jag) sida där man kan kolla hästens stam lååångt bak och även se på foton på jättemånga av hästarna.
Jag kollade quarterhästar, men alla raser ska finnas!

www.allbreedpedigree.com
tryck in hästens namn och stamtavlan kommer upp, ta sen pekaren över texten "reports" och tryck på photos längst ner. Tada!!! Massor bilder ända från sent 1800-tal!

Kanske det redan skrivits om denna sida...jag hittade den idag.. :banana:

Sv: Stammar med foton!

Ja den e bra men inte alla finns med ..eller om d e jag som söker fel kanske men ändå många e me. Bra att man kan se hur många ser ut:banana:

Tack för denna länk:bow: Jag har ej sett den tidigare men hittade en hel del bilder från förfäder till min lilla dam. Alltid kul att få se bilder på äldre generationer :love:

OBS det finns tyvärr en del fel i stammarna på den sidan eftersom vem som helst kan lägga in hästar där.

Har man ett fullblod kan man istället gå in på pedigreequery.com, det är en slags "systersida" och bättre om man bara vill söka på fullblod

Den är bra men ibland missvisande!:crazy:
Mamman till medryttarhästen har inte bara fått haflingerföl utan även lite andra raser som folk lagt in utan att kolla upp vilka föräldrar dom lägger till...
så helt tillförlitligt är det inte!;)

Hittade världens bästa (tror jag) sida där man kan kolla hästens stam lååångt bak och även se på foton på jättemånga av hästarna.
Jag kollade quarterhästar, men alla raser ska finnas!

www.allbreedpedigree.com
tryck in hästens namn och stamtavlan kommer upp, ta sen pekaren över texten "reports" och tryck på photos längst ner. Tada!!! Massor bilder ända från sent 1800-tal!

Kanske det redan skrivits om denna sida...jag hittade den idag.. :banana:

Fy f-n vad glad jag blir!!!:bump: Jag har i typ två veckors tid försökt komma på denhär adressen. Har ggolat o allt utan att hitta rätt, o så lägger du som ett under ut den här! Nu ska rotas :D (så jag har en anledning att inte plugga)

men om du kan stammen så kan du ju lägga in den.. har du tur så finns de andra redan:) så du bara behöver lägga in mamma o pappa

Ja det är klart men man kan ju inte ändra varje kuse som är fel :p Hade blit jobbigt.

Delvis KL

Ja de bästa måste vara att man kan lägga in hästar som man är säker på stammen på!

Är de någon som vet om man kan se avkomma?

Jag har känt till den sidar i flera år, men nu får man väl inte lägga till/ändra hästar gratis längre? Har för mig att man måste registrera sig och betala för att ändra/lägga till? Jag har lagt till mina hästar förut, men när jag skulle ändra så var det inte gratis längre har jag för mig...
Hehe, när jag la till min shettis så blev det lite fel i hennes stam, eftersom det fanns fullblod med samma namn som flera av hennes stamfäder. T.ex. så tror jag det var en shettishingst som hette Odin, men det fanns ju ett fullblod som hette så också, så då fanns det en massa fullblod i hennes stam! Så det kan ju bli fel...

Det var längesen, så dom kanske har ändrat det. Eller så är det jag som minns fel :D Jag kanske missuppfattade, det kanske bara var så att man var tvungen att registrera sig men att det inte kostar nånting. Eller kan man fortfarande ändra utan att vara inloggad?

Jag tycker att denna sida va super bra! Nu har jag lagt in en massa förfäder på mitt stos sida i pixbox! Men bara den första avkomman fanns me, de andra e me registrerade som paintar vet nån varför de ej finns me?

Liknande trådar

Utrustning Jag har ridit för det mesta dels med bett tills jag köpte min nuvarande häst. När jag började rida min häst så var han oerhört stark...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 117
Avel Nu hoppas jag verkligen att denna tråd ej bryter mot reglerna, om det gör det ber jag så hemskt mycket om ursäkt! Jag är väldigt ny när...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Wingates
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 862
I
Övr. Grenar e. Priolo-Gone West Undrar du över hästens stam? Kolla med bukes eminenta kunskapspanel och få svaret på hur det står till med ditt...
2
Svar
32
· Visningar
3 451
Senast: cina2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12