Stamboksföring, hjälp

Sv: Stamboksföring, hjälp

Det som krävs är uppfyllt så att säga. Så det behöver göra om du inte vill visa henne är att fylla i papprena, som Görel skrev och göra det pappersvägen.
Lite enkelt så innebär det att eftersom hon redan är visad och bedömd på treårs och har en avkomma som är registerad i ASVH så uppfyller hon kraven på stamboksföring pappersvägen. Du skickar in den blankett som finns på ASVH:s hemsida med en kopia på hennes bedömingsprotokoll.

Du skickar in den blankett som finns på ASVH:s hemsida med en kopia på hennes bedömingsprotokoll.

Från 3-års? Det har inte jag...

De måste ju ha vistats ridna from i år, men om de är tävlade räcker det. Måste jag styrka det på något vis (att hon är tävlad) eller räcker det med att hon har registrerade championatspoäng?

Om jag var i ditt ställe så skulle jag ta kontakt med ASVH och höra om de godtar att det finns registrerade resultat på både visningen och tävling i deras register. I så fall behöver du bara skicka in ansökan till dem.
Att de ska vara ridna från och med i år innebär att det ska ha ett godkänt ridprov från treårs eller kvalitén eller vara tävlade. För att vara tävlad räcker att du kan styrka det med t ex en resultat lista.
Om inte stoet har godkänt ridprov sedan tidigare eller har tävlat så måste man göra ridprovet t ex när det är kvalitets eller treårstest.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka