Bri
Trådstartare
Jag kommer eventuellt att bli erbjuden en ny stallplats i ett stall jag velat stå länge. Dock trivs jag väldigt bra i det stall jag står nu också, så jag är inte helt säker på att jag vill ha platsen trots allt. Vill gärna bolla lite ang. för- och nackdelar.
Fördelar med nuvarande stallet:
+ bra stämning i stallet
+ bra stallmiljö, god ventilation etc.
+ mycket bra stallägare
+ mycket bra träningsmöjligheter (både ridhus och ridbana, samt bra ridvägar, tränare finns på gården osv)
+ hästen trivs jättebra med sina hagkompisar
+ bra hagar
+ möjlighet till sommarbete på gården
Nackdelar med nuvarande stallet:
- Utevistelsen är i mitt tycke i kortaste laget
- Det ligger långt hemifrån (ca 3 mil)
"Nya" stallet innebär något sämre stallmiljö med lägre i tak.
Stallägarna tror jag är bra, dock drivs stallet delvis som ett kollektiv vilket ju kan fungera bra och mindre bra beroende på vilka som ska samarbeta…
Träningsmöjligheterna är bra, det finns ridhus på skrittavstånd men tiderna man kan rida där är ganska begränsade. Där kan man dock rida för tränare och delta i olika aktiviteter. Ridbana finns vid stallet. Ridvägar finns men inte lika bra som nuvarande stallet.
Hagarna är stora även i detta stall. Sommarbete finns, men alla släpper inte på bete så det är inte säkert att min häst kan gå i flock med endast valacker som på nuvarande stallet.
Utevistelsen vet jag inte så mycket om i detta stall, men ska ta reda på.
Dock - den stora fördelen gentemot nuvarande stall - detta ligger på gångavstånd hemifrån! Det innebär förstås en mycket större frihet gällande vilka fodringar man kan ta, möjligheten att ta sig dit "när som helst" osv. Jag skulle kunna åka (eller gå!) och rida efter att barnen har gått och lagt sig! (Det kan jag förstås nu med, men…)
Så nu står jag alltså i valet och kvalet. Jag vet vad jag har men inte vad jag får! Jag trivs som sagt väldigt bra i nuvarande stall, det är sällsynt välfungerande och konfliktfritt, skulle jag vilja säga. Men så är det det där med resandet...
Någon som har någon klok input om detta?
Fördelar med nuvarande stallet:
+ bra stämning i stallet
+ bra stallmiljö, god ventilation etc.
+ mycket bra stallägare
+ mycket bra träningsmöjligheter (både ridhus och ridbana, samt bra ridvägar, tränare finns på gården osv)
+ hästen trivs jättebra med sina hagkompisar
+ bra hagar
+ möjlighet till sommarbete på gården
Nackdelar med nuvarande stallet:
- Utevistelsen är i mitt tycke i kortaste laget
- Det ligger långt hemifrån (ca 3 mil)
"Nya" stallet innebär något sämre stallmiljö med lägre i tak.
Stallägarna tror jag är bra, dock drivs stallet delvis som ett kollektiv vilket ju kan fungera bra och mindre bra beroende på vilka som ska samarbeta…
Träningsmöjligheterna är bra, det finns ridhus på skrittavstånd men tiderna man kan rida där är ganska begränsade. Där kan man dock rida för tränare och delta i olika aktiviteter. Ridbana finns vid stallet. Ridvägar finns men inte lika bra som nuvarande stallet.
Hagarna är stora även i detta stall. Sommarbete finns, men alla släpper inte på bete så det är inte säkert att min häst kan gå i flock med endast valacker som på nuvarande stallet.
Utevistelsen vet jag inte så mycket om i detta stall, men ska ta reda på.
Dock - den stora fördelen gentemot nuvarande stall - detta ligger på gångavstånd hemifrån! Det innebär förstås en mycket större frihet gällande vilka fodringar man kan ta, möjligheten att ta sig dit "när som helst" osv. Jag skulle kunna åka (eller gå!) och rida efter att barnen har gått och lagt sig! (Det kan jag förstås nu med, men…)
Så nu står jag alltså i valet och kvalet. Jag vet vad jag har men inte vad jag får! Jag trivs som sagt väldigt bra i nuvarande stall, det är sällsynt välfungerande och konfliktfritt, skulle jag vilja säga. Men så är det det där med resandet...
Någon som har någon klok input om detta?