STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Fler bilder!

Här är där vi kommer att bygga boxar i nuläget, ägaren tar bort silon, så det är inte mkt jobb att få bort resten!

t04zn4.jpg

Andra sidan..

2yznbk8.jpg

Denna del där det gått kalvar gör vi inte nu, men det är spännande att ha möjlighet att bygga mååånga boxar!!!
rh0mrd.jpg

qoey4k.jpg

Åkern!!
2d6jz3k.jpg

Jag veeet :) Jag nöjer mig (hmmpf) för tillfället med att hänga på hemnet och drömma mig bort.
Sorgligt nog hittade jag för 1½ år sedan min absoluta DRÖMGÅRD som var till salu. Oddsen för att den kommer vara tillsalu igen när jag ska till att bli med gård, liksom...

Åhh, potential!! Många boxar eller en stoooooor lyxig sadelkammare? :angel:

Grattis till gården! Vi letade bara i fem år innan vi hittade vår .....:p

Men du, hur är det med takhöjden? Jag tycker det ser ut att vara lite lågt.

Tack!!
I ko-delen är där 2,30 i takhöjd (jag står på foderbordet), tanken är att ta bort gallerna som kalvarna har stått på, och bila bort foderbordet, så blir det 2,50-2,60 i tak:laugh: Där vi ska bygga nu är 2,55 till bjälkarna!

2,55 räcker ju en bra bit :)

Vi byggde om ett kostall till häststall, men där räckte det inte att bila bort foderborden - vi fick gräva ur ett par decimeter också.
Nu är takhöjden 2,60 vid ena sidan och 2,40 vid den andra.

Ja, de flesta ladugårdar är rätt lågt i tak, så jag hade lite tur för en gångs skull:laugh:

Åhhh, grandezza det ser ju jättefint ut. Ser verkligen fram emot att se bilder på din vackra dam och alla kommande fölungar när dom springer runt på dina nya ägor :laugh:

Tack tack:bump: jag har knappt fattat det än:love:
Ser fram imot detta så otroligt mkt!!!

Visst är det spännande. Vi köpte en till gård förra våren och planen är att jag ska bygga helt nytt stall där eftersom vi bor där, ska bli sååå kul att planera allt från grunden. Troligtvis blir det 7 boxar, spolspilta, sadelkammare och en undersökningsspilta, blir lite annat än mitt gamla stall som består av två boxar i en stor lada, tre uteboxar och en stor ligghall :D. Måste förstås vinna på lotto också så jag har råd med min dröminredning men det är väl en baggis :D

Ja, det är ju det där me pengar:crazy: men vi tar det sakta men säkert!
Har ni köpt en andra gård???:eek:

Det är en gammal ladugård som tidigare ägare byggt om till stall. Det är litet, bara tre boxar och lagom åt oss. Det var svart och vitt i stallet förut, men jag har alltid gillat grönt så för ett par år sedan målade jag om det svarta till grönt istället. Blev väldigt nöjd.

Ja, det är ju det där me pengar:crazy: men vi tar det sakta men säkert!
Har ni köpt en andra gård???:eek:

Ja, vi köpte vår drömgård förra våren så nu lever vi i ett bygge men vad gör det när man ser hur fint det kommer att bli. Den är inte så stor utan det är lite mer hobbygård (kan man kalla det så) där vi bara bedriver jakt och fiske och snart lite stallverksamhet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 883
Senast: Pudlan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 046
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 987
Senast: spinxx
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 563
Senast: in2u
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023