Sv: Stallsägaren bestämmer allt! Eller? *långt och ledset*
Nu är detta ju en gammal tråd men jag tänkte att någon kanske ville veta hur det gick...
Jag försökte stå ut en tid till, men till sist brast det, jag tog mod till mig och ringde ett annat stall i närheten, åkte och tittade och fick plats där. Vi flyttade nästan direkt, jag ville inte ha kvar min häst på det gamla stallet då det bara blev sämre dag för dag.
Nu står han på en jättefint skött anläggning, fodringarna är regelbundna, mockningen verkligen perfekt, fodret utmärkt - jag började nästan lipa när den nye stallsägaren frågade MIG on hans foderstat - han går ute med en kompis hela dagarna och verkar trivas ypperligt med sitt liv där.
Det är jätteskönt att gå upp om morgnarna och veta att han redan är fodrad och utsläppt, underbart att komma till ett mockat, sopat stall på eftermiddagarna. Tiderna har hållits även nu under storhelgerna, utan prut.
Mest av allt är det skönt att få bestämma över min häst alldeles själv, utan pikar och kommentarer. Ingen verkar tycka att mina krav är konstiga eller orimliga. Jag känner mig som en människa igen!
Fick en chock då jag läste igenom min trådstart, att jag inte insåg hur fruktansvärt det var... Naturligtvis snackades det mycket illa om det stall jag står i nu i det andra stallet, och jag var dum nog att tro på pratet utan att ha kollat upp det själv. Tyvärr är jag inte själv så populär på det gamla stallet just nu, två andra har flyttat ut efter att jag gjorde det och det är visst mitt fel... :smirk: Trots att jag varit noga med att inte snacka illa om det förra stallet.
Tack till er alla som skrev och fick mig att våga flytta... Allt är tusen gånger bättre nu.