Stallplatskontrakt

LindgrenV

Trådstartare
... Vet knappt ens vad det heter :o

På onsdag är planen att jag flyttar hästen till nytt stall. Jag är 18 år och det är första gången jag tar helt ansvar. Jag kommer alltså att ansvara för häst och ekonomin för den på egen hand. Därför är det också mitt ansvar att läsa igenom, förstå, acceptera och skriva under kontraktet. Jag har fått kontraktet på mejl, och läst igenom det. Men jag tror jag behöver hjälp med att tolka det, så att det inte blir tokigt. Har alltså fått frågan "Läs igenom och säg till om det är något du vill ändra eller lägga till". Men jag är grymt osäker! Det får inte bli fel.

Någon som är bra på kontrakt och kan hjälpa mig? :idea:
 
Sv: Stallplatskontrakt

Du kan ju fråga stallägaren också väl? då får du ju de kanske rätt förklarat hur den stallägaren tänker.
Bättre att fråga för mycket än för lite.:)
Skulle en inhyrning till mig ex fråga om kontraktet skulle jag ta de att de verkligen vill veta vad de betyder och bryr sig, de finns ju de som bara skriver under. :crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 375
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 057
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 922
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjukt stressad just nu och vet inte alls hur jag ska ta mig ur eller förbättra situationen. Det känns som om det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp