Har hamnat i en svår sits.. Jag har alltid haft häst sedan jagblev myndig mer eller mindre.. De senaste 15 åren har jag stått i samma stall, fantastisk service och väldigt trivsamt. Dock har jag hamnat i en sits där jag har mina barn varannan vecka och en ny häst som är av helt annan typ än min gamla. Hon kunde jag rida i bäckmörker, lugn, sansad och nöjd med motion fyra dagar i veckan. Min nya häst däremot är vass som attans och behöver hållas igång sex dagar i veckan för att inte få överslag i huvudet, men fantastisk att rida.
Livet just nu går inte ihop.. skulle behöva tillgång till en ridbana för att kunna rida efter jobb, då det inte blir någon vidare ridning alls i en mörk skog med denna hästen utan snarare farligt, men även för att kunna rida effektivt veckan jag har barnen.
Kan man byta stall bara för en ridbana? Underförstått ses det som "onödig" lyx där jag är nu, men funkar inte utan med nuvarande häst känner jag..
Livet just nu går inte ihop.. skulle behöva tillgång till en ridbana för att kunna rida efter jobb, då det inte blir någon vidare ridning alls i en mörk skog med denna hästen utan snarare farligt, men även för att kunna rida effektivt veckan jag har barnen.
Kan man byta stall bara för en ridbana? Underförstått ses det som "onödig" lyx där jag är nu, men funkar inte utan med nuvarande häst känner jag..