L

Lina_hemi

Om man vill h ett stallnamn.. Ska det ansökas om det och var isf??
Tänkte om man vill döpa stallet efter marken det ligger på eller dyl och har namnet så släp, kläder och dyl och även som namn till hästar som föds här...

Sv: Stallnamn

Namn skyddas hos Patent och registreringsverket, men vet inte om det även gäller stallnamn. www.prv.se

Om man får döpa födda hästar till stallnamn reglerar resp avelsförening. En de föreningar vill att man ska ha X antal avkommor innan man får använda stuterinamn.

Om man inte väljer ett namn som är skyddat, ser jag eg ingen anledning att registrera det heller, om man inte vill vara helt ensammen om det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Senast: warg
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 922
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022