Stallkatterna slåss

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare JennyK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 031
J

JennyK

Hjälp mej nu!
Vi har haft en stallkatt i två år sen hon var unge. I fjol fick hon egna kattungar varav vi behöll en (Anna) för att kattmamman skulle få sällskap, då hennes andra kompis nyss dött. Dom blev som ler och långhalm och har haft jätteroligt ihop. Alltid tillsammans. I år var det dags för Anna att få egna ungar, eftersom man inte kan börja ge dom p-piller förrän efter första löpet. När det var dags hade hon lagt sej i en garderob i sadelkammaren där hon själv föddes året innan och den blivande mormodern var med och hjälpte till hela tiden. Två kattungar blev det och mormor var med och passade barn och hjälpte till hela första månaden. Sen helt plötsligt passade det inte längre och Anna jagade bort sin mamma, hon fick inte komma in på gården eller i närheten av ungarna. Vi tänkte att hon får nog komma tillbaka när kattungarna fått nya hem men det har inte hjälpt!
Ibland kommer hon smygandes helt livrädd och kastar i sej lite torrfoder som hon inte ens hinner tugga innan hon sväljer och sen rusar hon ut i skogen igen innan Anna får syn på henne. Det är ju jättesynd om henne, vad ska vi göra? Mina föräldrar som äger gården har börjat prata om att skjuta Anna nu så att den andra stackaren kan få komma hem, men Anna är en jätterolig och gosig katt så det tycker jag är synd.. :cry:
Finns det någon som kan komma med ett råd?? För jag vet inte vad jag ska göra..:confused:

Sv: Stallkatterna slåss

Ring till djurkliniken
Hon kanske bara har fått en hormonrubbning av födandet.
Kan ni inte ge bort katten ist för att ta livet av den :confused: hemskt att ta livet av ett friskt djur :mad:

För det första så skulle ni ha kastrerat dottern. Det hade gjort saken mycket bättre. Kastrera mamman och dottern såfort hennes ungar är 12 v, så löser det sig nog. Sålänge får ni göra iordning nått annat ställe som mamman kan vara på när hon nu blir ivägjagad.

Dags att börja läsa på lite om katter kanske?

Nej, vi ska inte ta livet av den, det faktiskt inte jag med på heller. Men det är inte så lätt att bli av med kattungar ens och absolut inte vuxna katter. Men jag kanske skulle prata med vet om att kastrera henne.
Och vadå "dags att börja läsa på lite"? Det är stallkatter, dom ynglar av sej. Jag bryr mej iallafall om dom och frågar här, eller hur? Du behöver inte vara spydig.

Stallkatter som sköts bra ynglar inte av sig. Det är enbart ägarnas fel att detta händer.

Jag är inte spydig bara rättfram. Ni/stallägarna (vem som nu äger katten) är för okunnig och borde läsa på mer. Skulle du skaffa häst utan att kunna nått?

JennyK skrev:
Det är stallkatter, dom ynglar av sej. Jag bryr mej iallafall om dom och frågar här, eller hur? Du behöver inte vara spydig.

Ursäkta??!!! :mad: Det var det värsta jag hört!!!! Så om en katt "bara" är stallkatt så ska de behöva gå och föda ungar i parti och minut???!!! Nu får du väl ändå ge dig!!! Sånt här gör mig förbannad!
Hade du brytt dig om katterna så hade de varit kastrerade :mad: Man KAN faktiskt kastrera stallkatter oxå, det är inte bara innekatter som mår bättre av att bli kastrerade.

Men det är inte så lätt att bli av med kattungar ens och absolut inte vuxna katter.
JA!!! det ÄR svårt att bli av med katter, för att det FINNS för många som inte har hem redan... för att folk inte KASTRERAR sina stallkatter!!!! :mad:

Kastrera båda katterna, så blir det inga fler. Då slipper man såna här problem och hot om att skjuta katter.

Mina 2 katter är stall/innekatter och dom är kastrerade både honan & hanen så jag slipper ha få katter.

Kastrering är mycket bättre än p-piller. Katter som går på p-piller länge får lätt juvertumörer, eller andra sjukliga förändringar av fortplantningsorganen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 542
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 921
Senast: Grazing
·
Katthälsa Min älskade älskade katt började plötsligt kräkas och få minskad aptit för två veckor sen. Efter jagande av veterinärer lyckades vi få...
Svar
12
· Visningar
2 137
Senast: cambodia
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Stora shoppingtråden III
  • Distansritt
Tillbaka