Stallfönster

xandoor

Trådstartare
Vart får man tag i stall fönster som är av okrossbart glas/plast.(kommer inte på vad sådana fönster heter)
Är det någon som kan rekomendera något ställe eller bara vet vem som säljer sådana? Har ingen aning om vart jag ska vända mig.

Sv: Stallfönster

Hej,
prova att goggla på MACROLON, ska vara UV-beständigt och tåla mycket fysisk åverkan. Funderar själv på denna lösning då galler alltid blir så dammiga och spindelnätiga. Har namnet på en leverantör någonstans hittar det inte just nu bara.

Hittade inget som var stallfönster.:(

Hittar du namnet på leverantören eller en internet adress så får du gärna dela med dig av informationen.
För det är fortfarande aktuellt med nya stallfönster. Har inte hittat några ännu bara.

En kompis till mig har satt Macrolon ovanpå sina vanliga fönster i stallet istället för galler och sedan spikat en ram runt dem. Själv funderar jag på att måttbeställa mina fönster från ett litet inredningsföretag här i närheten. Då kan jag välja att ta macrolon som det innersta av glasen och ta vanligt glas ytterst. Jag ska kolla upp detta de närmsta veckorna. Jag mailar dig när jag hittat rätt uppgifter.

Hur funkar pansarglas då?? Kan man ha det i stall?? Det kan man väl få hos en vanlig glasfirma??? Kan vara helt fel ute.:crazy:

Vi har beställt stallfönster med stålkarm och härdat glas från "Rationel Stallinredning" (tror jag det hette) i Danmark.

Samma som Rostad.

Det är godkänt av länsstyrelsen utan galler.

Vill man vara ännu mer säker skall man enligt dem välja polykarbonatglas som är en typ av plast.

Vill gärna också veta mer om dessa fönster. Vad kostar dem? Hur lång tid för leverans?

PM:a om du hellre vill det.

3000 per fönster, 80x80. Frakt 580. I danska pengar.

De går att öppna helt och hållet med, dvs sidohängda.

Har för mej att det blev billigare än att köpa stålkarmade fönster med galler från tex Nordpost.

Vi beställde i förra v och de skall levereras i v 37-38.

Jag satte in stallfönster från Y-te
Kostade 2500:-/st inklusive galler.
Snygga och bra :-)

www.y-te.se

/Mike

**KL**
Vad är egentligen skillnaden på stallfönster med seperat galler och vanliga fönster?
/U

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar