Stallfärger!

eliviran

Trådstartare
Vilka färger är snyggast i stallet? Utanpå, på väggarna, i taket, på golvet, på krokar, allt möjligt helt enkelt!

Vad tycker ni är snyggast? :laugh:

Sv: Stallfärger!

Jag är opraktisk där, jag gillar vitt och träfärg. Givetvis syns all skit direkt :grin:
Gillar galvade boxgaller, om man nu har galler, och krokar mm får för enkelhetens skull vara svart även om blank metall hade varit snyggast.

Måste man måla så hade jag haft en ljusgul fasad och nedre boxväggen grön (åt det blåa hållet) övre delen av boxen i äggskal.

Ljusgrönt och vitt är jättesnyggt till väggar/boxdörrar :love: lite svårt att hålla rent dock. Gallren ska vara vita eller svarta. Vad det beträffar utanpå stallet tycker jag att rött är fint tycker att det ger en hemtrevlig känsla till stallet. Sen gillar jag när krokar osv. är färgglatt ^^

Jag älskar ju när stallet är vitt, gärna i tegel så att man får den där lyxiga känslan! :love:
Nederdelen av boxarna i svart, svarta galler & dörrar och alla detaljer i guld! :d
Och stallgången får också gärna vara svart eller liknande! (Hade gärna haft tryckta hovspår över hela gången, det är så fint!)

SÅ vill jag ha det i mitt stall!

Hmm, ljusgrönt låter härligt! :D

Själv älskar jag mörkare grönt, sålänge det är en varm grön! Skiiitasnyggt till svart smide och betsat trä!! :D

I vårt gamla stall hade vi rött nedtill på väggarna, vitt upptill och boxarna inkl galler var svarta. Taket vitt.

Den här tråden tänker jag följa då vi håller på med vårt stall :)

Det kommer bli ett litet stall till mina två islänningar. Boxarna blir nånstans mellan 7 och 8 m2 och en liten stallgång. Takhöjden är 2,20 som är tillåtet till storleken på mina hästar.

Jag vill hålla det ljust och luftigt eftersom det är så litet. Taket kommer vara vitt, över delen på väggarna kommer vara vita, boxarna kommer byggas i trä och lackas lite mörkare för och få lite myskänsla och så är det såå snyggt :love:

Men...färgen från det vita på väggarna och ner till golvet? Nåt som inte all skit syns på jätteväl och som fortfarande håller stallet ljust. Nån idé? :)

Grått...!!! Eftersom jag har det själv i mitt stall så tycker jag det är snyggaste färgen i kombination med överdelen av väggen i vitt, och svarta galler och krokar och täckeshängare!!!!:D

Jag har också haft grått, men jag ville länge måla om till typ lattebrun! Inte för mörkt bara, men det borde vara ganska så smutståligt! :)

Ja grått tycker min sambo också :)Inte för mörk utan lagom.

Kommer inte ha några galler så det kommer kännas större bara för det :)

har läst i en bok som heter Färglära, att om man utgår från hästens puls verkar den trivast bäst i stall där blå färg dominerar. Hästar i vila hade lägre puls i det blått inredda stallet och hästar som kom in efter ansträngning sänkte sin puls snabbare i det blå stallet än ex vis ett rött stall. Förklaringen fanns att hästen varnas i naturen av färger för olika grejer, typ icke-ätbara växter osv

Häftigt med boken om Färglära!
Hade dem provat fler färger än rött och blått?

Jag skulle vilja ha vitt upptill och skogsgrönt nertill inne i boxarna och vitt med skogsgröna detaljer utvändigt mot/i stallgången, vitt tak och betonggolv med en gång av halmpellets!:love:

Ja det är intressant!

Jag gillar också grönt, fick jag bestämma skulle jag nog också ha grönt nedtill och vitt upptill! ;)

Jag har vitlaserat stallgång, boxdörrar, väggar i stallet. Inne i boxen är nederdelen laserad mörkbrun. Både snyggt och praktiskt! Vitt och ljust är snyggt men inte så praktiskt inne i boxen...

Galvade galler, svarta krokar, täckeshängare och ytterdörrar. Utvändigt ljusgrått, med vita föndsterfoder och röda fönster.

Vi har lecamurade boxar, puts och sedan vit färg på. Ekdörrar och galvade galler. Alla krokar osv går i svart. Spolspiltan är i vitt/grått/svart -kakel och stallskåpen mörkgröna, hade velat ha svarta, men levtiden var löjligt lång.
Jag är väldigt nöjd. :)

Jag gillar ljusa stall utan alltförstora kontraster.

Jag skulle välja att ha överdelen + tak målat i vitt med en brytning mot vanlij/äggskal för jag gillar inte det kritvita.
Nedtill skulle jag välja en sandfärgad kulör och sen detaljer i mörkare brunt.
Krokar skulle jag välja antingen i svart rustikt smide eller för en lyxigare känsla i mässing.

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
701
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: a1agnlju
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 119
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel