Stallbandage?

W

wannehavefun

Använder ni det? Varje dag? Efter hård träning?
Vilken typ använder ni?
Positivt / negativt?

Sv: Stallbandage?

Vilken typ använder ni?
Positivt / negativt?

Jag använder stallbandage på mina tävlingshästar, och dom hästarna som är i hård träning.
Jag använder BoT padd och sen en fleecelinda över, och det funkar kanon:)
Benen svullnar inte upp och det är vanligt när hästarna tränas mycket.
Det ända negativa är att det tar tid, när man ska linda på och av 5 hästar varje dag:p

Jag använder stallbandage på mina tävlingshästar, och dom hästarna som är i hård träning.
Jag använder BoT padd och sen en fleecelinda över, och det funkar kanon:)
Benen svullnar inte upp och det är vanligt när hästarna tränas mycket.
Det ända negativa är att det tar tid, när man ska linda på och av 5 hästar varje dag:p

Använder stallbandage på precis samma sätt....älskar BoT..har även ryggvärmaren:)

Använder stallbandage på precis samma sätt....älskar BoT..har även ryggvärmaren:)

Jag har också ryggvärmare:love: sätter fast i stalltäckena till båda tävlingshästarna helt perfekt:love::)
Har du någon erfarenhet av BoT täckena??:)

jag lindade benen för i princip varje natt förut. Men nu har jag ingen häst o linda längre.

Men när jag hade det så gjordes det i alla fall alla veckodagar i bland på helgerna, beror på när jag är i stallet. Om hästen hunnit komma in eller om han skulle ut i hagen igen. Jag lindade han för att minska risken för gallor o så. Nu är han hos en fodervärd som jag ska säga till att det är viktigt att linda hans ben då han är gammal, eller han är 20 år o ponny men han har haft 200kg övervikt fram tills 2 år sen o det har nog tagit lite på benen så det säkra före det osåkra. använder även liniment efter ett styrkepass, hoppning eller liknande lite hårdare pass.

Jag använder Bot Stallbandagetter efter hård ansträngning, och natten före tävling, mellan klasserna, och under transportskydden på vägen hem efter tävling

Använder ni det?
- Ja
Varje dag?
- Ja (nattetid)
Efter hård träning?
- Ja (fast jag kyler direkt efter ansträngning och sedan på med BoT efter några timmar)
Vilken typ använder ni?
- Back on Track
Positivt / negativt?[/QUOTE]
- Tycker inte att BoT gör sånna underverk som man har läst om, men nu när vi har köpt de så får de användas. De är ju inte sämre än det vi använde förut.

Vilken typ använder ni?
Positivt / negativt?

Använder stallbandage efter lite hårdare träning, kan vara hoppning, dressyr, intervall eller längre tuff uteritt. Liniment under om det varit riktigt hård träning. Ofta blir det bot men ibland andra paddar under fleecelindor. Har även börjat använda stallbandage natten före tävling ibland. Det förebygger gallor tycker jag samt att benen blir smidiga, elastiska när blodcirkulationen ökar. Risk för senskador etc minskar tror jag. Mest lindar vi frambenen men också bakbenen emellanåt. Det negativa är att det kan kännas drygt med tiden som åtgår men det är det värt! Dessutom blir det mycket tvätt...

Hur gör du själv?

jag använder Back on Track innan och efter tävling samt efter hoppning eller hårdare ridning. men känns dom lite galliga åker dom på då oxå..

Jag använder BoT och Veredus Magnetpadd efter hård träning men värvar också med Kylgel :)

8 åringen har BOT bandage bak varje natt när dom är uppstallade pga att hon har ansträgningsgallor

4 åringen kommer att ha vanliga nattbandage efter tävling i framtiden

Liknande trådar

Fordon Hallå! Jag har alltid sagt ”ingen ford på min gård”, men har spanat lite på Ford s-max nu. Årsmodell runt 2013, diesel eller bensin...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Fille
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 305
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka