Stallbandage?

flurrizen

Trådstartare
Lindar ni era hästar på natten?
Varför?

Jag lindar båda mina hästar.

Tävlingshästen: Väldigt tjocka ben utan lindor. Blir jättefin med. :)

3åringen: Lindar henne när jag arbetat henne, och när hon växte som mest. Är superfin i benen och mjuk i lederna dagen efter. :)

Sv: Stallbandage?

Har stallbandage när han står mkt, annars kan han bli tjock i benen. Som nu när han har vart halt i två månader har han fått stå med det på natten. Han är jättefin i benen, inte gallig eller ngt alls.

Min får stallbandage ibland, för det mesta står han utan.
Lindar om det varit nåt speciellt.

med eller utan BoT beror på arbete eller status på benen.

/ Lisa

BoT: Back on Track (nytt påfund)
Finns som paddar, lindor, täcken osv.

-----------------------------------------------------------
"Back on Track är namnet på våra unika textilprodukter, som utvecklats ur kombinationen av gammal kinesisk erfarenhet och moderna vetenskapliga rön tillsammans med goda kunskaper inom textilframställning. Resultatet är ett tyg av polyester/polypropylen med insmält keramikpulver. Keramiken reflekterar kroppsvärme i form av infraröd strålning.

Infrarött ljus har dokumenterad smärtlindrande effekt, värmen lindrar inflammation, minskar spänningar i musklerna och ökar blodcirkulationen. Spända muskler slappnar av och läkningsprocesser i muskler och leder kan påskyndas.

En blindstudie på hästar med kroniska ryggproblem visar att deras rörlighet ökar med 50% efter 3 veckor med Back on Track. Läs mer här...

Back on Track används för att värma muskler inför fysisk träning eller arbete, men viktigast är skyddens förmåga att förebygga skador samt lindra och påskynda läkning av redan uppkomna skador.

Back on Track finns i form av paddar, lindor, täcken och schabrak. Produkter anpassade för användning till människor och hundar finns också. Vi vill på denna hemsida presentera våra produkter för häst och deras effekt.

Vår förhoppning med dessa produkter är att vi på ett enkelt, skonsamt och skönt sätt kan bidra till ett liv i välbefinnande och hälsa för din häst."

Läs mer på:

http://www.backontrack.nu/shownode.php?id=290

/ Lisa

Lindar min travare efter hårdare jobb, i förebyggande syfte. Liniment och stallbandage över natten. Alternativt kyllera med eller utan bandage över.

Jag lindar hästen efter hårt arbete eller om den har gått på hårt underlag. Jag lindar även innan hårt arbete oxå och innan tävling! Självklart lindar jag oxå om hästen är svullen>!

Jag lindar nästan alltid med Back on TRack paddar. Annars blir det stora pasddar.

Back on Track paddarna gör underverk! LIndar även med dessa ibland när jag rider!

Har börjat linda min travare varje natt= underverk. Förr kunde han vara jämntjock i benen och vägra komma från hagen dagen/dagarna efter snabbjobb. Detta är lite av hans sissta changs så jag har lagt ner lite extra tid på att linda varje kväll sammt att kyla med kyldamasker efter snabbjobb. Hade hoppats att bandagen skulle hjälpa lite... men de gjorde succé!!!:rofl: Nu är hästen nästan helt fri från gallor trotts att han tränas lika hårt som förut och han kommer springande i hagen! :love: Detta resultat med vanliga paddar och lindor!!! Har funderat på BoT men budgeten räcker inte till just nu. Men springer han in penngar är det det första jag ska köpa!

Tycker verkligen att du ska stasta på ett par Back on Track. Jag vet att de är svin dyra, men de gör stor skillnad! :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
607
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka